Przychodzi taki czas w życiu trade marketera, że dostaje budżet i możliwość zainstalowania zabudów paletowych z ekspozycją swojego towaru w sieci sklepów. W związku z tym, że okazji takich nie ma z reguły zbyt dużo, wszystkim zależy, aby tej szansy nie zmarnować i żeby zabudowa POS miała tak zwany efekt WOW!

Efekt WOW!

Jednym z gwarantów sukcesu jest dobrze napisany brief. Ponieważ my w 3m Projekt mamy na koncie wiele projektów POS, podpowiadamy Wam, jakich informacji koniecznie potrzebuje agencja, aby zaprojektować coś naprawdę fajnego!

1. Budżet

Wiemy, że to drażliwy temat i z reguły Klienci niechętnie odkrywają się przed agencjami, jakim budżetem na aktywację in-store dysponują. Ale uwierzcie mi – to jest jedna z bardziej kluczowych informacji, jaką należy przekazać agencji. Otóż zupełnie inaczej projektuje się zabudowę paletową, gdy ma ona kosztować 500,00 PLN/szt., a inaczej taką, która ma kosztować 5000,00 PLN/szt.

Budżet projektu

Do zabudowy z budżetem 500,00 zł od początku wiadomo, że trzeba użyć wyłącznie kartonu (który ma swoje ograniczenia), a do tej za 5000 zł można już zastosować płytę meblową albo tworzywo, metal. Taka wiedza, już na początku, oszczędza wiele frustracji na kolejnych etapach pracy. Zarówno projektantom, jak i Klientom.

Kartonowe ekspozycje paletowe

2. Wymiary Graniczne

Ważne jest, jaką powierzchnię chcemy zająć w punkcie sprzedaży (jaką będziemy mieli zakontraktowaną w punktach handlowych). Najlepiej to od razu ustalić z działem handlowym.

  • Format podstawy
    • Jedna europaleta (120 x 80 cm)
    • Dwie europalety; złączone długim bokiem (w sumie 120 x 160 cm)
    • Dwie europalety; złączone krótkim bokiem (w sumie 240 x 80 cm)
Rozmiary ekspozycji paletowych
  • Graniczna wysokość

Tak samo z wysokością. W zależności od tego, do jakich sieci zabudowy mają trafić, mogą podlegać różnym ograniczeniom wysokościowym.

Wysokość graniczna ekspozycji paletowej
Wysokość graniczna ekspozycji paletowej

Jak widzicie, już na tym etapie pojawia się wiele opcji i trzeba mieć to dobrze przemyślane.

Te ograniczenia wymiarowe muszą pochodzić z działu handlowego – gdyż to właśnie pracujący tam ludzie będą później negocjowali wstawianie konstrukcji do sklepów.

3. Zasilanie

Bardzo ważne jest też ustalenie na początku czy zabudowy paletowe będą miały możliwość podłączenia do prądu. Bo jeżeli nie da się tego zagwarantować, szkoda wydawać pieniądze na oświetlenie, które nie będzie działało.

Zasilanie ekspozycji paletowych

4. Materiały graficzne

Tak jak przy projektowaniu wszystkich materiałów POS, tak i w zabudowie paletowej bardzo ważne jest, żeby agencja dostała aktualne materiały graficzne, czyli

aktualny Key Visual wraz z manualem brandu.

Nie ma nic bardziej rozczarowującego niż komunikat, już po przedstawieniu projektu, że został on zrobiony na podstawie nieaktualnych grafik.

5. Ekspozycja towaru

  • Ilość towaru i sposób ułożenia
    Tutaj trzeba rozstrzygnąć, ile towaru ma się zmieścić na takiej zabudowie paletowej. Podać jego minimalną ilość, na którą projektanci mają znaleźć miejsce.
  • Rodzaj ekspozycji
    • na displaye kartonowe
    • na europalety
    • na specjalny podest
Ekspozycje paletowe - displaye kartonowe
Ekspozycje paletowe - europalety
Ekspozycje paletowe - specjalny podest

6. Logistyka

To niedoceniany i traktowany po macoszemu element „efektu WOW!”. Równie ważny i istotny już na etapie rozpoczęcia prac.

  • Musimy wiedzieć, czy nasza konstrukcja paletowa ma jeździć do sklepów rozłożona i być tam dopiero montowana. Jeżeli tak – to kto ma ją wozić? Nasi przedstawiciele czy firma kurierska? Tak czy inaczej, trzeba w takim wypadku przewidzieć pakowanie i wymiary paczek.
  • Oddzielnym tematem jest zagadnienie, kto na miejscu w sklepie będzie ją montował (nasi przedstawiciele, serwisanci, wynajęta agencja)?
  • A może konstrukcja ma w całości wjeżdżać gotowa do sklepu? Wtedy tym bardziej koszty transportu będą ważną częścią całego projektu.
Ekspozycja paletowa - konstrukcja

Zapewnienie agencji powyższych informacji oczywiście nie gwarantuje, że projekty naszego materiału POS, które zobaczymy na prezentacji, zwalą nas od razu z nóg (do tego potrzeba jeszcze „tego czegoś”, co kreatywna i doświadczona agencja doda od siebie). Ale na pewno zwiększy to szansę, że będzie to projekt z efektem WOW!

WOW!

Zobacz inne artykuły

  1. Efekt WOW!

    Ekspozycja paletowa
    z efektem WOW!,
    czyli jak zbriefować agencję

    Blog
    Przychodzi taki czas w życiu trade marketera, że dostaje budżet i możliwość zainstalowania zabudów paletowych…
    Czytaj dalej
  2. 10 najlepszych materiałów POS wg LinkedIn w roku 2020

    Blog
    Zestawienie najlepszych materiałów POS już czwarty rok z rzędu przygotowuję na podstawie „głosowania” wszystkich…
    Czytaj dalej
  3. Wobbler – najbardziej popularny materiał POS?

    Blog
    Wobbler to chyba najbardziej popularne narzędzie każdego trade marketera. W zasadzie nie ma chyba akcji promocyjnej…
    Czytaj dalej