Aktywacja Krakus w hipermarketach Carrefour, Kaufland i Auchan.
Zaadaptowanie globalnego Key Visuala z kampanii medialnych na potrzeby bardzo zróżnicowanych formatów materiałów POS zawsze jest wyzwaniem!
Klient
Animex Foods jest największą na polskim rynku firmą mięsną, specjalizującą się w produkcji mięsa wieprzowego i drobiowego oraz przetworów mięsnych. W swoim portfolio ma między innymi brandy: Krakus, Morliny i Berlinki.
Zadanie
Zaprojektowanie i przygotowanie do produkcji materiałów POS do aktywacji w sieciach detalicznych Auchan, Carrefour i Kaufland. Ostatecznie – 15 layoutów na różne nośniki w kilkudziesięciu wersjach wymiarowych.
Wyzwanie 1
Adaptacja aktualnego Key Visuala, przygotowanego głównie na potrzeby ATL i digital, do zastosowania w środowisku sklepowym.
Kilka pierwszych szkiców z wykorzystaniem oryginalnego KV pokazało, że widoczność komunikacji w scenografii sklepowej jest mocno ograniczona z powodu jasnych kolorów tła. Po dalszych próbach klient zadecydował, że dominującym kolorem na materiałach POS będzie generyczny dla brandu kolor ciemnogranatowy. Ten zabieg był punktem wyjścia do zaprojektowania wszystkich formatów i zadecydował o doskonałej widoczności POS w sklepach.
Wyzwanie 2
Przełożenie kolorystyki z KV na materiały POS drukowane w różnych technologiach.
Oryginalny kolor złoty logotypu wykorzystywany przez klienta na opakowaniach nakładany jest w procesie hot-stampingu (czyli tłoczenia folii na gorąco). Techniki tej nie można jednak stosować w materiałach POS, które w większości drukowane są cyfrowo. Jak się okazało, proste przełożenie koloru złotego na składkę CMYK lub nawet Pantone nie przyniosło zadowalającego rezultatu. Dlatego też wykonaliśmy wiele prób z różnymi wersjami kolorystycznymi oraz wariantami gradientu na literach. Na podstawie wykonanych cromalinów udało się uzyskać zadowalający efekt.
Wyzwanie 3
Timing akcji
Akcja promocyjna przeprowadzana w trzech dużych sieciach handlowych wymagała zaprojektowania i przygotowania do druku bardzo wielu nośników.
Zadanie to komplikowało i to, że część tych nośników występowała w bardzo zróżnicowanych formatach (jak na przykład nakładki na sensomaty czy też naklejki podłogowe). Finalnie powstało aż 15 layoutów w 40 różnych rozmiarach! Poniżej projekty niektórych z nich:
Uzupełnieniem pakietu materiałów były reklamy prasowe oraz animacje na ekrany sklepowe.
Podsumowanie
Zaplanowane grafiki znalazły się u producentów zgodnie z harmonogramem. Akcja została zaimplementowana planowo we wszystkich hipermarketach. Dzięki swojej skali była jedną z najbardziej widocznych aktywacji w bardzo ważnym dla detalu okresie przedświątecznym.
PS Dzięki zleceniom od takich klientów jak Nestle czy Danone doszliśmy do perfekcji w obsłudze dużych kampanii. Znajomość nośników, procesów produkcji oraz znakomite kontakty z agencjami obsługującymi sieci (Instore Media i POS media) pozwalają na skrócenie procesów do absolutnego minimum. Zwalniają też naszych klientów z kontaktów z pośrednikami kampanii.