Klient

Animex Foods jest największą na polskim rynku firmą mięsną, specjalizującą się w produkcji mięsa wieprzowego i drobiowego oraz przetworów mięsnych. W swoim portfolio ma między innymi brandy: Krakus, Morliny i Berlinki.

Zadanie

Zaprojektowanie i przygotowanie do produkcji materiałów POS do aktywacji w sieciach detalicznych Auchan, Carrefour i Kaufland. Ostatecznie – 15 layoutów na różne nośniki w kilkudziesięciu wersjach wymiarowych.

Wyzwanie 1

Adaptacja aktualnego Key Visuala, przygotowanego głównie na potrzeby ATL i digital, do zastosowania w środowisku sklepowym.

Kilka pierwszych szkiców z wykorzystaniem oryginalnego KV pokazało, że widoczność komunikacji w scenografii sklepowej jest mocno ograniczona z powodu jasnych kolorów tła. Po dalszych próbach klient zadecydował, że dominującym kolorem na materiałach POS będzie generyczny dla brandu kolor ciemnogranatowy. Ten zabieg był punktem wyjścia do zaprojektowania wszystkich formatów i zadecydował o doskonałej widoczności POS w sklepach.

krakus - bramy do kategorii
krakus - bramy do kategorii

Wyzwanie 2

Przełożenie kolorystyki z KV na materiały POS drukowane w różnych technologiach.

Oryginalny kolor złoty logotypu wykorzystywany przez klienta na opakowaniach nakładany jest w procesie hot-stampingu (czyli tłoczenia folii na gorąco). Techniki tej nie można jednak stosować w materiałach POS, które w większości drukowane są cyfrowo. Jak się okazało, proste przełożenie koloru złotego na składkę CMYK lub nawet Pantone nie przyniosło zadowalającego rezultatu. Dlatego też wykonaliśmy wiele prób z różnymi wersjami kolorystycznymi oraz wariantami gradientu na literach. Na podstawie wykonanych cromalinów udało się uzyskać zadowalający efekt.

krakus - materiały POS
Wersje kolorystyczne z cromalinów

Wyzwanie 3

Timing akcji

Akcja promocyjna przeprowadzana w trzech dużych sieciach handlowych wymagała zaprojektowania i przygotowania do druku bardzo wielu nośników.

Zadanie to komplikowało i to, że część tych nośników występowała w bardzo zróżnicowanych formatach (jak na przykład nakładki na sensomaty czy też naklejki podłogowe). Finalnie powstało aż 15 layoutów w 40 różnych rozmiarach! Poniżej projekty niektórych z nich:

krakus - bramy do kategorii i naklejki podłogowe
Bramy do kategorii i naklejki podłogowe
krakus - shelfstoppery
Shelfstopery / flagi i shelflinery
krakus - nakładki na sensomaty
Nakładki na sensomaty (alarm media)
krakus - wyklejki drzwi (door media)
Wyklejki drzwi wejściowych (door media)

Uzupełnieniem pakietu materiałów były reklamy prasowe oraz animacje na ekrany sklepowe.

krakus - reklamy prasowe
Reklamy do prasy handlowej
Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.
Animacje na ekrany sklepowe

Podsumowanie

Zaplanowane grafiki znalazły się u producentów zgodnie z harmonogramem. Akcja została zaimplementowana planowo we wszystkich hipermarketach. Dzięki swojej skali była jedną z najbardziej widocznych aktywacji w bardzo ważnym dla detalu okresie przedświątecznym.

PS Dzięki zleceniom od takich klientów jak Nestle czy Danone doszliśmy do perfekcji w obsłudze dużych kampanii. Znajomość nośników, procesów produkcji oraz znakomite kontakty z agencjami obsługującymi sieci (Instore Media i POS media) pozwalają na skrócenie procesów do absolutnego minimum. Zwalniają też naszych klientów z kontaktów z pośrednikami kampanii.

Zobacz inne case studies

  1. Pokolenie Z w hipermarkecie
    Projektowanie materiałów POS Pokolenie Z w hipermarkecie

    Przedstawiciele pokolenia Z jako pierwsi prawdziwi cyfrowi tubylcy nie znają świata bez internetu i urządzeń mobilnych. W przeciwieństwie do wcześniejszych generacji nie rozróżniają oni kanałów online i offline.

    Zobacz więcej
  2. Velvet - case study
    Projektowanie materiałów POS Sławojka – czyli kreatywne podejście do komunikacji artykułów higienicznych

    O ile sam termin „sławojka” (czyli drewniana toaleta stojąca na zewnątrz budynku) jest dość…

    Zobacz więcej
  3. Somat - case study
    Projektowanie materiałów POS Jak bezboleśnie
    przeprowadzić proces
    od Key Visuala do 
    spektakularnej akcji
    in-store.

    Na początku drogi każdej aktywacji jest tak, że trade marketer ma w garści tylko Key Visual, który otrzymał od swojego marketingu.

    Zobacz więcej