Klient

Carlsberg Polska to trzeci co do wielkości gracz z branży browarniczej w naszym kraju. Jest właścicielem trzech browarów: Kasztelana, Okocimia i Bosmana. W swoim portfolio ma między innymi takie brandy, jak Kasztelan, Okocim, Harnaś, Carlsberg i Garage.

Wyzwanie

Nowy, lepszy smak czy loteria? Zaprojektowanie Key Visuala na potrzeby komunikacji in-store.

Rebranding opakowania połączony z nową recepturą lepszego smaku to doskonała okazja do wzmożonej aktywności marki na wszystkich polach komunikacji z klientem. Oczywiście również aktywności w miejscach sprzedaży – tam, gdzie kontakt może wywołać bezpośredni impuls do zakupu. 

Na co postawić w tym przypadku – na smak czy może komunikację towarzyszącej restartowi loterii?

W takim przypadku najwłaściwszym rozwiązaniem jest przygotowanie różnych wersji projektów i ich przebadanie. Próby takie powinny się odbywać na docelowych formatach, bo wielkość materiału POS ma duży wpływ na czytelność, zwłaszcza że w kategorii alkoholowej 20% całej powierzchni reklamy stanowi legal.

Harnaś - opakowania

W pierwszych projektach skupiliśmy się przede wszystkim na wyeksponowaniu detali z etykiety oraz poszukiwaniu najbardziej czytelnej i zgodnej z brandbookiem komunikacji hasła opisującego NOWY SMAK. 

Harnaś - materiały POS

W kolejnych krokach połączyliśmy oba ważne komunikaty – Nowy Smak i mechanizm loterii.

Harnaś - materiały POS

A wszystko to, by w końcu zrezygnować z komunikacji Nowego Smaku na rzecz kapslowej loterii. Przypadek?

Nie. Czasem po prostu warto skupić się na komunikacie, który wywoła najlepszy impuls sprzedażowy.

Aby jednak podjąć taką decyzję, warto przeanalizować inne opcje projektowe. Decyzja jest wtedy bardziej racjonalna.

Harnaś - materiały POS

W ramach projektu na rynek trafił zestaw POS-ów:

  • owijka i brama paletowa
Harnaś - owijka i brama paletowa
  • konstrukcje paletowe do hal C&C, zawieszki i topery na skrzynki
Harnaś - konstrukcje paletowe do hal C&C

Projekt ten rozpoczął naszą współpracę zarówno z tym, jak i z innymi brandami Carlsberga, takimi jak Kasztelan czy Garage.

Podsumowanie

Najbardziej efektywne są takie Key Visuale, gdzie projektanci, tworząc je, mają już na uwadze docelowe formaty i produkty, na których się one później znajdą. To mocno upraszcza późniejszy proces projektowania pozostałych materiałów POS. Współpraca przy tej akcji na tyle spodobała się Klientowi, że obecnie pracujemy także dla innych jego brandów (Kasztelan, Garage).

Zobacz inne case studies

  1. Velvet - case study
    Projektowanie materiałów POS Sławojka – czyli kreatywne podejście do komunikacji artykułów higienicznych

    O ile sam termin „sławojka” (czyli drewniana toaleta stojąca na zewnątrz budynku) jest dość…

    Zobacz więcej
  2. Somat - aktywacje in-store
    Projektowanie materiałów POS Jak bezboleśnie
    przeprowadzić proces
    od Key Visuala do 
    spektakularnej akcji
    in-store.

    Na początku drogi każdej aktywacji jest tak, że trade marketer ma w garści tylko Key Visual, który otrzymał od swojego marketingu.

    Zobacz więcej
  3. Materiały POS - Monini
    Projektowanie materiałów POS Zwycięskie materiały POS dla Monini

    Historia tego materiału POS zaczęła się jednak od briefu na aktywację konsumencką. Klient zwrócił…

    Zobacz więcej