
Projekty końcówki regału w kategorii „życie intymne”
Zastosowanie innowacyjnej formy oświetlenia półek dla maksymalizacji efektu wizualnego konstrukcji.

Klient
Reckitt Benckiser to dystrybutor w Polsce tak znanych marek, jak Durex, Scholl, Calgon, Nurofen czy Strepsils. W ramach prac nad rozwojem kategorii prezerwatyw w sieci Carrefour Klient zlecił nam zaprojektowanie nowej ekspozycji dla tej grupy produktowej.
Wyzwanie
Na początek ekspozycja ta miała stanąć w jednej z najbardziej prestiżowych lokalizacji, czyli Carrefour Złote Tarasy. Ta lokalizacja zobowiązywała!
Były w niej już zaimplementowane inne niestandardowe rozwiązania znanych brandów. Między innymi w alejce z alkoholami stało majestatyczne „drzewo” Żubrówki. Poprzeczka stała więc bardzo wysoko.

Pierwszym problemem okazał się fakt, iż w polskim handlu detalicznym nie funkcjonuje jak na razie komunikacja z nazwą tej kategorii. Nie można więc było wykorzystać naturalnego w takich wypadkach przekazu na toperze regału.


Dodatkową trudność stanowił fakt, że ekspozycja była przeznaczona na końcówkę regałów niskich. W konsekwencji nie mogliśmy zatem liczyć na efekt skali (tak jak zrobiły to brandy w kategorii alkoholowej). Potrzebne było inne rozwiązanie, które zwróci uwagę kupujących.
Temat z kategorii „niecodzienny” kusił niestandardowymi rozwiązaniami. Niektóre z nich okazały się nieco zbyt odważne.

Inne były za mało widoczne:

Ostatecznie postawiliśmy z Klientem na bardziej stonowane rozwiązanie, podkreślając formę światłem. To właśnie animacja kolorów na krawędziach transparentnych półek oraz dynamiczna forma podświetlonej ramy podniosły widoczność całej konstrukcji w zatłoczonej przestrzeni sklepu.
Podsumowanie
Klient wraz z detalistą bardzo pozytywnie ocenił skuteczność sprzedaży z pierwszej zainstalowanej ekspozycji. Od tego czasu pojawiło się już kilka nowych lokalizacji oraz wariantów konstrukcyjnych.
Teraz, w zależności od wymagań danej lokalizacji, mamy już końcówki wysokie:

Albo też bardzo wąskie i płytkie:

Wszystkie one mają jednak jedną wspólną cechę – skutecznie sprzedają.
Zobacz inne case studies
-
Projektowanie materiałów POS Pokolenie Z w hipermarkecie Przedstawiciele pokolenia Z jako pierwsi prawdziwi cyfrowi tubylcy nie znają świata bez internetu i urządzeń mobilnych. W przeciwieństwie do wcześniejszych generacji nie rozróżniają oni kanałów online i offline.
Zobacz więcej -
Projektowanie materiałów POS Sławojka – czyli kreatywne podejście do komunikacji artykułów higienicznych O ile sam termin „sławojka” (czyli drewniana toaleta stojąca na zewnątrz budynku) jest dość…
Zobacz więcej -
Projektowanie materiałów POS Jak bezboleśnie
przeprowadzić proces
od Key Visuala do
spektakularnej akcji
in-store.Na początku drogi każdej aktywacji jest tak, że trade marketer ma w garści tylko Key Visual, który otrzymał od swojego marketingu.
Zobacz więcej