Klient

Reckit Benciser to dystrybutor w Polsce tak znanych marek jak Durex; Scholl, Calgon, Nurofen czy Strepsils. W ramach prac nad rozwojem kategorii prezerwatyw w sieci Carrefour Klient zlecił nam zaprojektowanie nowej ekspozycji dla tej grupy produktowej.

Wyzwanie

Na początek ekspozycja ta miała stanąć w jednej z najbardziej prestiżowych lokalizacji, czyli Carrefour Złote Tarasy. Ta lokalizacja zobowiązywała!

Były w niej już zaimplementowane inne niestandardowe rozwiązanie znanych brandów. Między innymi w alejce z alkoholami stało majestatyczne „drzewo” Żubrówki. Poprzeczka stała więc bardzo wysoko.

Pierwszym problemem okazał się fakt, iż w polskim handlu detalicznym nie funkcjonuje jak na razie komunikacja z nazwą tej kategorii. Nie można więc było wykorzystać naturalnego w takich wypadkach przekazu na toperze regału.

Dodatkową trudnością stanowił fakt, że ekspozycja była przeznaczona na końcówkę regałów niskich. W konsekwencji nie mogliśmy zatem liczyć na efekt skali (tak jak zrobiły to brandy w kategorii alkoholowej). Potrzebne było inne rozwiązanie, które zwróci uwagę kupujących.

Temat z kategorii „niecodzienny” kusił niestandardowymi rozwiązaniami. Niektóre z nich okazały się nieco zbyt odważne.

Inne były za mało widoczne: 

Ostatecznie postawiliśmy z Klientem na bardziej stonowane rozwiązanie, podkreślając formę światłem.  To właśnie animacja kolorów na krawędziach transparentnych półek oraz dynamiczna forma podświetlonej ramy podniosły widoczność całej konstrukcji w zatłoczonej przestrzeni sklepu.

Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.

Podsumowanie

Klient wraz z detalistą bardzo pozytywnie ocenił skuteczność sprzedaży z pierwszej zainstalowanej ekspozycji. Od tego czasu pojawiło się już kilka nowych lokalizacji oraz wariantów konstrukcyjnych. 

Teraz, w zależności od wymagań danej lokalizacji, mamy już końcówki wysokie: 

Albo też bardzo wąskie i płytkie:

Wszystkie one mają jednak jedną wspólną cechę – skutecznie sprzedają. 

Zobacz inne case studies

  1. Materiały POS - Monini
    Projektowanie materiałów POS Zwycięskie materiały POS dla Monini

    Historia tego materiału POS zaczęła się jednak od briefu na aktywację konsumencką. Klient zwrócił…

    Zobacz więcej
  2. Giftbox dla whisky Grant's
    Projektowanie opakowań Giftbox dla whisky Grant’s

    Klient CEDC International to największy producent wódki na świecie. W Polsce oferuje znane marki alkoholowe: Żubrówkę, Bols…

    Zobacz więcej
  3. Persil - zabudowa paletowa
    Zabudowa paletowa Zabudowa paletowa Persil Against Bad Odor DISC

    Klient Dywizja Henkel Polska Laundry & Home Care to oddział międzynarodowego koncernu działającego…

    Zobacz więcej