Historia tego materiału POS zaczęła się jednak od briefu na aktywację konsumencką. Klient zwrócił się do nas z prośbą o wymyślenie scenariusza konkursu oraz zaprojektowanie jego grafiki.

Z uwagi na włoskie skojarzenia

produktów Monini zarówno nagrody, jak i klimat koncepcji nasuwały się same. Kilka motywów aż się prosiło, aby zostać wykorzystane. Oliwne drzewka, drewniane skrzynki, skuter czy ikony włoskiej motoryzacji.

Monini - inspiracje
Monini - inspiracje

Robocze efekty połączeń tych tematów widoczne są poniżej.

Monini - materiały promocyjne

Klient zdecydował się finalnie na projekt eksponujący w pierwszym planie nagrodę główną – skuter Vespa, a w tle rodzinny posiłek w gaju oliwnym. Swoją drogą to całkiem niezwykłe móc poszczycić się w reklamach marki zdjęciem jej twórcy. W tym przypadku osoby Zefferino Monini.

Monini - materiały promocyjne

Trudniejszym zadaniem okazał się projekt zabudowy paletowej, która miała być głównym narzędziem trade’owym. Rozważaliśmy tu kilka opcji z różnymi motywami formalnymi.

Monini - materiały POS

Tradycyjny wóz kołowy, użycie elementów drewnianych, mocno zarysowane elementy przestrzenne.

Monini - materiały POS

W dużych, wielowarstwowych projektach POS szczególnie istotne jest, aby już na etapie szkiców koncepcyjnych ocenić wykonalność projektu (co wymaga konsultacji z działem konstrukcyjnym i produkcją) oraz wstępnie oszacować koszt. Oszczędza to finalnie wiele frustracji. Nie ma nic gorszego, jak odkryć, iż najlepszy z prezentowanych projektów zabudowy paletowej dwukrotnie przekracza założony przez klienta budżet, a karton transportowy nie mieści się do samochodu merchandisera. Ostatecznie wygrała konstrukcja oparta na kształcie trójkołowej ciężarówki. Być może ze względów estetycznych, ale również z uwagi na fakt, iż była to chyba pierwsza ciężarówka w tej kategorii na rynku.

Projekt tej zabudowy musiał spełniać kilka kryteriów:

  1. Jak najwierniej nawiązywać swoją estetyką do oryginału.
  2. Wyjechać do sklepów w płaskim poręcznym kartonie.
  3. Być łatwy do montażu w miejscu ekspozycji.
  4. Udźwignąć kilkadziesiąt butelek z oliwą Monini.
  5. No i oczywiście zamknąć się w planowanym budżecie.

Założenia te udało się zrealizować w stu procentach, czego dowodami były satysfakcja klienta, entuzjastyczne przyjęcie w sklepach i pierwsza nagroda
w plebiscycie na najlepszy POS wśród użytkowników platformy LinkedIn.

Dopełnieniem kampanii

był set atrakcyjnych materiałów POS zarówno do kanału nowoczesnego, jak i tradycyjnego.

Powstały: owijki i topery paletowe, shelfstopery, listwy cenowe, cenówki oraz topery do displayów permanentnych.

Monini - materiały POS
Monini - materiały POS
Monini - zawieszki promocyjne na butelki

WWW

Ponieważ klient powierzył nam całość obsługi konkursu,
przygotowaliśmy również grafikę pod stronę internetową
i mechanizm obsługi zgłoszeń.

Zabudowy paletowe są zazwyczaj tylko jednym z elementów kampanii. Często najtrudniejszym od strony koncepcyjnej i produkcyjnej. Warto zadbać o spójność z KV akcji i pozostałymi materiałami POS, ale przede wszystkim spróbować dodać projektowi nieco efektu WOW.

Jeśli chciałbyś porozmawiać o akcji, którą planujesz w najbliższej przyszłości – skontaktuj się z nami 🙂

Zobacz inne case studies

  1. Velvet - case study
    Projektowanie materiałów POS Sławojka – czyli kreatywne podejście do komunikacji artykułów higienicznych

    O ile sam termin „sławojka” (czyli drewniana toaleta stojąca na zewnątrz budynku) jest dość…

    Zobacz więcej
  2. Somat - aktywacje in-store
    Projektowanie materiałów POS Jak bezboleśnie
    przeprowadzić proces
    od Key Visuala do 
    spektakularnej akcji
    in-store.

    Na początku drogi każdej aktywacji jest tak, że trade marketer ma w garści tylko Key Visual, który otrzymał od swojego marketingu.

    Zobacz więcej
  3. Giftbox dla whisky Grant's
    Projektowanie opakowań Giftbox dla whisky Grant’s

    Klient CEDC International to największy producent wódki na świecie. W Polsce oferuje znane marki alkoholowe: Żubrówkę, Bols…

    Zobacz więcej