Historia tego materiału POS zaczęła się jednak od briefu na aktywację konsumencką. Klient zwrócił się do nas z prośbą o wymyślenie scenariusza konkursu oraz zaprojektowanie jego grafiki.

Z uwagi na włoskie skojarzenia

produktów Monini zarówno nagrody, jak i klimat koncepcji nasuwały się same. Kilka motywów aż się prosiło, aby zostać wykorzystane. Oliwne drzewka, drewniane skrzynki, skuter czy ikony włoskiej motoryzacji.

Monini - inspiracje
Monini - inspiracje

Robocze efekty połączeń tych tematów widoczne są poniżej.

Monini - materiały promocyjne

Klient zdecydował się finalnie na projekt eksponujący w pierwszym planie nagrodę główną – skuter Vespa, a w tle rodzinny posiłek w gaju oliwnym. Swoją drogą to całkiem niezwykłe móc poszczycić się w reklamach marki zdjęciem jej twórcy. W tym przypadku osoby Zefferino Monini.

Monini - materiały promocyjne

Trudniejszym zadaniem okazał się projekt zabudowy paletowej, która miała być głównym narzędziem trade’owym. Rozważaliśmy tu kilka opcji z różnymi motywami formalnymi.

Monini - materiały POS

Tradycyjny wóz kołowy, użycie elementów drewnianych, mocno zarysowane elementy przestrzenne.

Monini - materiały POS

W dużych, wielowarstwowych projektach POS szczególnie istotne jest, aby już na etapie szkiców koncepcyjnych ocenić wykonalność projektu (co wymaga konsultacji z działem konstrukcyjnym i produkcją) oraz wstępnie oszacować koszt. Oszczędza to finalnie wiele frustracji. Nie ma nic gorszego, jak odkryć, iż najlepszy z prezentowanych projektów zabudowy paletowej dwukrotnie przekracza założony przez klienta budżet, a karton transportowy nie mieści się do samochodu merchandisera. Ostatecznie wygrała konstrukcja oparta na kształcie trójkołowej ciężarówki. Być może ze względów estetycznych, ale również z uwagi na fakt, iż była to chyba pierwsza ciężarówka w tej kategorii na rynku.

Projekt tej zabudowy musiał spełniać kilka kryteriów:

  1. Jak najwierniej nawiązywać swoją estetyką do oryginału.
  2. Wyjechać do sklepów w płaskim poręcznym kartonie.
  3. Być łatwy do montażu w miejscu ekspozycji.
  4. Udźwignąć kilkadziesiąt butelek z oliwą Monini.
  5. No i oczywiście zamknąć się w planowanym budżecie.

Założenia te udało się zrealizować w stu procentach, czego dowodami były satysfakcja klienta, entuzjastyczne przyjęcie w sklepach i pierwsza nagroda
w plebiscycie na najlepszy POS wśród użytkowników platformy LinkedIn.

Dopełnieniem kampanii

był set atrakcyjnych materiałów POS zarówno do kanału nowoczesnego, jak i tradycyjnego.

Powstały: owijki i topery paletowe, shelfstopery, listwy cenowe, cenówki oraz topery do displayów permanentnych.

Monini - materiały POS
Monini - materiały POS
Monini - zawieszki promocyjne na butelki

WWW

Ponieważ klient powierzył nam całość obsługi konkursu,
przygotowaliśmy również grafikę pod stronę internetową
i mechanizm obsługi zgłoszeń.

Zabudowy paletowe są zazwyczaj tylko jednym z elementów kampanii. Często najtrudniejszym od strony koncepcyjnej i produkcyjnej. Warto zadbać o spójność z KV akcji i pozostałymi materiałami POS, ale przede wszystkim spróbować dodać projektowi nieco efektu WOW.

Jeśli chciałbyś porozmawiać o akcji, którą planujesz w najbliższej przyszłości – skontaktuj się z nami 🙂

Zobacz inne case studies

  1. Pokolenie Z w hipermarkecie
    Projektowanie materiałów POS Pokolenie Z w hipermarkecie

    Przedstawiciele pokolenia Z jako pierwsi prawdziwi cyfrowi tubylcy nie znają świata bez internetu i urządzeń mobilnych. W przeciwieństwie do wcześniejszych generacji nie rozróżniają oni kanałów online i offline.

    Zobacz więcej
  2. Velvet - case study
    Projektowanie materiałów POS Sławojka – czyli kreatywne podejście do komunikacji artykułów higienicznych

    O ile sam termin „sławojka” (czyli drewniana toaleta stojąca na zewnątrz budynku) jest dość…

    Zobacz więcej
  3. Somat - case study
    Projektowanie materiałów POS Jak bezboleśnie
    przeprowadzić proces
    od Key Visuala do 
    spektakularnej akcji
    in-store.

    Na początku drogi każdej aktywacji jest tak, że trade marketer ma w garści tylko Key Visual, który otrzymał od swojego marketingu.

    Zobacz więcej