Zwycięskie materiały POS dla Monini
Miło jest wygrać rywalizację na najlepszy materiał POS wg LinkedIn
Historia tego materiału POS zaczęła się jednak od briefu na aktywację konsumencką. Klient zwrócił się do nas z prośbą o wymyślenie scenariusza konkursu oraz zaprojektowanie jego grafiki.
Z uwagi na włoskie skojarzenia
produktów Monini zarówno nagrody, jak i klimat koncepcji nasuwały się same. Kilka motywów aż się prosiło, aby zostać wykorzystane. Oliwne drzewka, drewniane skrzynki, skuter czy ikony włoskiej motoryzacji.
Robocze efekty połączeń tych tematów widoczne są poniżej.
Klient zdecydował się finalnie na projekt eksponujący w pierwszym planie nagrodę główną – skuter Vespa, a w tle rodzinny posiłek w gaju oliwnym. Swoją drogą to całkiem niezwykłe móc poszczycić się w reklamach marki zdjęciem jej twórcy. W tym przypadku osoby Zefferino Monini.
Trudniejszym zadaniem okazał się projekt zabudowy paletowej, która miała być głównym narzędziem trade’owym. Rozważaliśmy tu kilka opcji z różnymi motywami formalnymi.
Tradycyjny wóz kołowy, użycie elementów drewnianych, mocno zarysowane elementy przestrzenne.
W dużych, wielowarstwowych projektach POS szczególnie istotne jest, aby już na etapie szkiców koncepcyjnych ocenić wykonalność projektu (co wymaga konsultacji z działem konstrukcyjnym i produkcją) oraz wstępnie oszacować koszt. Oszczędza to finalnie wiele frustracji. Nie ma nic gorszego, jak odkryć, iż najlepszy z prezentowanych projektów zabudowy paletowej dwukrotnie przekracza założony przez klienta budżet, a karton transportowy nie mieści się do samochodu merchandisera. Ostatecznie wygrała konstrukcja oparta na kształcie trójkołowej ciężarówki. Być może ze względów estetycznych, ale również z uwagi na fakt, iż była to chyba pierwsza ciężarówka w tej kategorii na rynku.
Projekt tej zabudowy musiał spełniać kilka kryteriów:
- Jak najwierniej nawiązywać swoją estetyką do oryginału.
- Wyjechać do sklepów w płaskim poręcznym kartonie.
- Być łatwy do montażu w miejscu ekspozycji.
- Udźwignąć kilkadziesiąt butelek z oliwą Monini.
- No i oczywiście zamknąć się w planowanym budżecie.
Założenia te udało się zrealizować w stu procentach, czego dowodami były satysfakcja klienta, entuzjastyczne przyjęcie w sklepach i pierwsza nagroda
w plebiscycie na najlepszy POS wśród użytkowników platformy LinkedIn.
Dopełnieniem kampanii
był set atrakcyjnych materiałów POS zarówno do kanału nowoczesnego, jak i tradycyjnego.
Powstały: owijki i topery paletowe, shelfstopery, listwy cenowe, cenówki oraz topery do displayów permanentnych.
WWW
Ponieważ klient powierzył nam całość obsługi konkursu,
przygotowaliśmy również grafikę pod stronę internetową
i mechanizm obsługi zgłoszeń.
Zabudowy paletowe są zazwyczaj tylko jednym z elementów kampanii. Często najtrudniejszym od strony koncepcyjnej i produkcyjnej. Warto zadbać o spójność z KV akcji i pozostałymi materiałami POS, ale przede wszystkim spróbować dodać projektowi nieco efektu WOW.
Jeśli chciałbyś porozmawiać o akcji, którą planujesz w najbliższej przyszłości – skontaktuj się z nami 🙂