Shopper Marketing - konferencja - 16.05.2024 Warszawa

Już po raz drugi zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie skierowane do szeroko pojętej branży trade i shopper marketingowej.
Ubiegłoroczna, pierwsza edycja naszej konferencji spotkała się z waszym bardzo dobrym przyjęciem.
Mediana ocen wykładów w ankiecie ewaluacyjnej wyniosła aż 6,4 w 7-punktowej skali.

W tym roku podnieśliśmy poprzeczkę jeszcze wyżej!

(wiadomo że poprzeczkę należy ustawić tak wysoko, aby móc pod nią przejść bez schylania się 🙂)

Naszym głównym spikerem będzie Mike Anthony. Legenda shopper marketingu z Wielkiej Brytanii.
Przekazaną przez niego wiedzę uzupełni grono równie kompetentnych prelegentów z Polski.


Cała agenda poniżej

  1. 9:00 - 9:30 Rejestracja

  2. 9:30 - 10:30

    Jak pozyskać klientów detalicznych w gwałtownie zmieniającym się świecie handlu offline?

    Mike Anthony

    CEO Engage Consultants, Wielka Brytania

    Pandemia, handel elektroniczny i pojawienie się nowych kanałów sprzedaży i komunikacji całkowicie zrewolucjonizowały sposób robienia zakupów. W tym wystąpieniu Mike Anthony, znany w Europie ekspert ds. shopper marketingu, przeanalizuje kluczowe trendy w handlu detalicznym, ich wpływ na zachowania nabywców oraz związane z tym wyzwania dla detalistów i marek. Mike Anthony przedstawi przykłady i studia przypadków, z którymi spotkał się w swojej pracy w różnych zakątkach świata. Na tej podstawie pokaże, w jaki sposób wiodące firmy z sektora FMCG radzą sobie z nowymi wyzwaniami.

  3. 10:30 - 11:00

    Najskuteczniejsze materiały POS – omówienie wyników badania.

    Robert Sieńko

    New Business Director, 3m Projekt

    Jakie materiały POS są najskuteczniejsze? To pytanie pojawia się wśród najczęściej zadawanych w naszej branży. Dlatego też zwróciłem się do kilkudziesięciu trade marketerów z działających w naszym kraju firm z prośbą o udział w ankiecie badającej ten temat. Wynikami tego eksperymentu podzielę się podczas mojej prezentacji.

  4. 11:00 - 11:20 Przerwa kawowa

  5. 11:20 - 11:50

    Właściwy asortyment we właściwej sieci.

    Szymon Mordasiewicz

    Managing Director Consumer Panel Services GfK

    Konsumenci mają wciąż do wyboru prawie 100k stacjonarnych sklepów detalicznych, w których mogą dokonywać zakupów. Rynek jest bogaty pod względem obecnych formatów, sieci oraz dostępnego asortymentu. Jak więc zdobyć argumenty pozwalające na listing lub delisting produktu w danej sieci? Pomaga w tym analiza transakcji zakupowych. Może ona dostarczyć danych pozwalających na ocenę potencjału sprzedażowego płynącego ze zmiany lub dopasowania asortymentu do konkretnego retailera.

  6. 11:50 - 12:20

    Jak wykorzystać NeuroMarketing w projektach materiałów POS? Czyli jak POS-y rezonują z aktywnością mózgu klientów na zakupach.

    Gabi Lupa

    Head of Neuromarketing Division Neuroinsight Lab

    Marcin P. Stopa

    Head of NeuroResearch Neuroinsight Lab

    100 ms – tyle masz na przykucie uwagi klientów, a to tylko początek… Jak NeuroMarketing pomaga tworzyć jeszcze lepsze POS-y? W jaki sposób mózg przetwarza informacje i wpływa na skuteczność POS-ów? Co zrobić, by każdy element POS-a rezonował z emocjami i pragnieniami klientów? Sprawdzimy, jak zastosowanie NeuroMarketingu w punktach sprzedaży może nie tylko przyciągnąć uwagę klientów, lecz także utrzymać ją i zwiększyć szansę na zakup. Z pomocą nowoczesnej NeuroTechnologii, takiej jak Eye-tracking i EEG, przeanalizujemy, jak POS-y rezonują z emocjami klientów. Przygotuj się na fascynującą podróż po najnowszych badaniach i konkretnych case studies, które zobrazują, w jaki sposób zrozumienie mózgu klienta może być kluczem do zwiększenia konwersji POS-ów.

  7. 12:20 - 12:50

    Shopper na nowo: jak wykorzystać zmiany w zachowaniach shopperowych w optymalizacji sprzedaży?

    Katarzyna Józefiak

    Advanced Analytics, Client Business Partner, NielsenIQ

    Karolina Flaht-Soroka

    Consumer & Shopper Insights, Team Manager, NielsenIQ

    Kupujący przyjmują w swoich zachowaniach shopperowych różne strategie: zmieniają się poziom planowania zakupów, drzewo decyzyjne i źródła informacji o produkcie, a także rola promocji, oczekiwania wobec asortymentu i częstotliwość zakupów. Które z tych zmian pozostają aktualne w 2024 roku i jak w odpowiedzi na nie budować efektywną strategię sprzedaży?

  8. 12:50 - 14:00 Lunch

  9. 14:00 - 14:30

    Tajemnice przyciągania i zatrzymywania uwagi shopperów.

    Marek Kempka

    Konsultant Customer Experience oraz badań rynku, Shoppermark

    Handel detaliczny ulega nieustannej transformacji, jednak pomimo olbrzymich zmian, które w ostatnich latach nastąpiły, zwłaszcza w obszarze e-commerce, nadal największymi i najszybciej rozwijającymi się kanałami dystrybucji w kategoriach FMCG są sklepy convenience i dyskonty, a w kategoriach kosmetycznych – drogerie. Pandemia oraz inflacja mocno wpłynęły na zachowania zakupowe shopperów. Najważniejsze zmiany to częstsze zakupy w dyskontach oraz wzrost zainteresowania markami własnymi sieci handlowych. Shopperzy rozszerzyli również repertuar marek, które kupują, coraz częściej wybierając produkty dostępne w promocji. Sytuacja ta sprawia, że fizyczna półka sklepowa, planogramy i materiały POS są teraz dużo bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. W prezentacji postaram się odkodować tajemnice przyciągania i zatrzymania uwagi klientów, co pozwoli na lepsze wyróżnianie swoich produktów w dynamicznym środowisku detalicznym.

  10. 14:30 - 15:00

    Klient na ścieżce zakupowej – Convenience. Podobieństwa i różnice w sieciach handlowych.

    Andrzej Wowk

    Ex marketing manager Żabka i ABC (Eurocash)

    Wszyscy jesteśmy shopperami. Do tego jesteśmy zabiegani i wygodni, ale też często zdecydowani w swoich wyborach. Jak więc naprawdę wygląda CONVENIENCE WAY? Postaram się to odsłonić w swojej prezentacji. Będzie to trochę o nas samych. O tym jak wygląda ścieżka zakupowa klienta w sieciach zorganizowanych convenience i miękkiej franczyzie. I jak na tą ścieżkę wpływają aktywności BTL zarówno samych retailerów jak też ich dostawców.

  11. 15:00 - 15:30

    Jak konstruować najskuteczniejsze komunikaty reklamowe w aplikacjach zakupowych w marketingu Drive to Store?

    Krzysztof Łuczak

    Head of Retail & Board Member, Grupa Blix

    Podczas prezentacji przedstawię zachowanie polskiego shoppera korzystającego z aplikacji zakupowych. Spojrzymy na specyfikę konkretnych narzędzi komunikacji oraz przejdziemy przez ścieżkę planowania i konstrukcji komunikatów reklamowych, które dają największą efektywność. Omówię wnioski z kampanii oraz sposoby pomiaru efektywności kampanii Drive to Store.

  12. 15:30 - 15:50 Przerwa kawowa

  13. Wojciech Dendys
    15:50 - 16:20

    Shopper w "Zrównoważonym Świecie": Troska o planetę na przykładzie działań Maspex Food.

    Wojciech Dendys

    Customer Business Development Manager, Grupa Maspex

    Prezentacja misji i wartości Maspex Food związanych z ochroną środowiska. Omówię w niej cele zrównoważonego rozwoju i strategie ich realizacji w obszarze trade marketingu. Przedstawię wybrane aktywności customerowe promujące troskę o środowisko oraz wpływy tych dzialań na relacje z klientami w retailu.

  14. 16:20 - 16:50

    Dziś i jutro w akcjach promocyjnych. Trendy i dane, które muszą znać marketerzy.

    Justyna Klimuk

    Kierownik Zespołu Marketingu ds. Segmentu Rozwoju Biznesu Pluxee Polska

    Podczas wystąpienia przyjrzymy się działaniom wsparcia sprzedaży z perspektywy konsumentów. Opowiem, jak zorganizować skuteczną akcję promocyjną, która jednocześnie angażuje uczestnika i efektywnie wspiera wyniki sprzedaży.

    Dowiesz się m.in.:

    W jakich akcjach Polacy najchętniej biorą udział i dlaczego?
    Jakie nagrody najbardziej motywują do udziału w akcji promocyjnej?
    Co najczęściej zniechęca Polaków do zaangażowania się
    w program lojalnościowy, konkurs bądź loterię?
    Gdzie najczęściej konsumenci szukają informacji o promocjach?

Ale to nie wszystko!

Szkolenie Jak pozyskać klientów detalicznych w gwałtownie zmieniającym się świecie handlu offline? 17.05.2024 Hotel DoubleTree by Hilton

Korzystając z okazji przyjazdu Mike’a Anthony’ego do Polski, organizujemy dodatkowo unikatowe jednodniowe szkolenie, na którym rozszerzona zostanie tematyka, jaką poruszy ten ekspert podczas wykładu konferencyjnego.

Jeżeli jesteście więc głodni profesjonalnej wiedzy opartej na doświadczeniu z różnych rynków,to korzystajcie z okazji, bo taka gratka nieprędko się znowu pojawi.

Poniżej program szkolenia.

Wykłady odbędą się w języku angielskim z tłumaczeniem symultanicznym.

Spieszcie się też ze zgłoszeniami, gdyż liczba miejsc na to szkolenie jest ograniczona.

Mike Anthony
  • 9:00-9:30

    Wprowadzenie

  • 9:30-10:30

    Potęga shopper marketingu.

    Powiązanie shopper marketingu z całokształtem działań marketingowych w sposób zapewniający wartość dla marek i klientów.

    Studia przypadków z całego świata pokazujące najlepsze praktyki w zakresie insightów shopperowych, strategii i ich realizacji.

  • 10:30-10:45

    Przerwa kawowa

  • 10:45-12:30

    Budowanie wielokanałowej strategii marketingowej przeznaczonej dla shopperów.

    Uczestnicy zapoznają się z unikatową strategią shopper marketingu. Poznają sposoby kreowania i integrowania koncepcji marki oraz portfela posiadanych produktów. W tej części omówione zostaną również kierunki działań w kanałach dystrybucji oraz dedykowane im taktyki handlowe. Analizie poddane zostaną wszystkie etapy takiej metodologii: definiowanie celów behawioralnych konsumentów, znaczenie ścieżek dystrybucji, dostrzeganie przeszkód i motywatorów zakupowych oraz tworzenie spójnych koncepcji shopperowych. W tym kontekście wyłoni się również nowe spojrzenie na aktywację, rozwój asortymentu, merchandising, komunikację, ustalanie cen i akcje promocyjne.

    Wszystkie te mechanizmy zostaną zilustrowane konkretnymi przykładami z różnych światowych rynków.

  • 12:30-13:30

    Lunch

  • 13:30-15:00

    Aktywacje, które angażują klientów.

    W tej części omówione zostaną procesy dokonywania zakupów detalicznych, koncepcja „stref uwagi” i jej zastosowanie w działaniach online i offline.

    Uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystywać wiedzę z dziedziny psychologii klientów i jak ją zastosować do tworzenia strategii shopperowych oraz aktywacji sklepowych. Konstruowane w ten sposób akcje wychodzą poza utarte schematy i dodatkowo angażują klientów.

    Przedstawione zostaną „Złote zasady komunikacji z klientami” – czyli kluczowe wskazówki oparte na badaniach shopperowych przeprowadzonych w 20 krajach na ponad 50 kategoriach. To właśnie na ich podstawie zidentyfikowano reguły, dzięki którym znacząco wzrasta skuteczność komunikacji z shopperami.

    Przyjrzymy się też przykładom najlepszych praktyk z całego świata w obszarze komunikacji wewnątrz sklepów stacjonarnych i nie tylko.

  • 15:00-15:45

    Przyszłość shopper marketingu.

    Co się zmienia w sferze technologii oraz trendów? Jaka powinna być reakcja detalistów i marek na te zmiany?

    Przykłady najnowszych technologii z całego świata, które wskazują potencjalne kierunki rozwoju shopper marketingu i technologii sprzedaży detalicznej.

  • 15:45-16:00

    Sesja pytań i odpowiedzi / Zakończenie

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat wystawiony
przez Engage Consultants, York, Wielka Brytania.
Zobacz jak wyglądała poprzednia edycja konferencji
Poprzednia edycja

Ceny uczestnictwa

Ceny uczestnictwa jednej osoby dla zgłoszeń przesłanych po 29.03.2024
Liczba miejsc na szkoleniu ograniczona. Wejściówki na szkolenie wyprzedane.
Udział w konferencji 1590,00 zł
Udział w szkoleniu 1790,00 zł
Konferencja + szkolenie 3150,00 zł
Do podanych cen należy doliczyć podatek VAT 23%

Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch. Po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy Państwu potwierdzenie udziału oraz fakturę VAT. Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 5 dni od wysłania zgłoszenia, ale nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem konferencji.

Wpłaty należy dokonać na konto: Deutsche Bank Polska S.A., nr konta: PL63 1910 1048 2123 9988 7339 0001

Rezygnację z udziału należy przesłać e-mailem na adres organizatora.
W przypadku rezygnacji po 06.05.2024 r. pobierane jest 100% opłaty za udział.
Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w konferencji powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.
Zamiast zgłoszonej osoby w konferencji może wziąć udział inny pracownik firmy.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.

Formularz rejestracji




    Dane do faktury VAT









    * Pola obowiązkowe

     

     

    Kliknij i zobacz, jak dojechać na miejsce konferencji oraz szkolenia DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre, 04-797 Warszawa, ul. Skalnicowa 21

    Kontakt do organizatora