Już po raz drugi zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie skierowane do szeroko pojętej branży trade i shopper marketingowej.
Ubiegłoroczna, pierwsza edycja naszej konferencji spotkała się z waszym bardzo dobrym przyjęciem.
Mediana ocen wykładów w ankiecie ewaluacyjnej wyniosła aż 6,4 w 7-punktowej skali.
W tym roku podnieśliśmy poprzeczkę jeszcze wyżej!
(wiadomo że poprzeczkę należy ustawić tak wysoko, aby móc pod nią przejść bez schylania się 🙂)
Naszym głównym spikerem będzie Mike Anthony. Legenda shopper marketingu z Wielkiej Brytanii.
Przekazaną przez niego wiedzę uzupełni grono równie kompetentnych prelegentów z Polski.
Cała agenda poniżej
9:00 - 9:30 Rejestracja
- 9:30 - 10:30
Jak pozyskać klientów detalicznych w gwałtownie zmieniającym się świecie handlu offline?
Mike AnthonyCEO Engage Consultants, Wielka Brytania
Mike Anthony, pionier shopper marketingu, to pełen pasji praktyk, mówca, autor i trener, który pomógł niezliczonym firmom odkryć nowe możliwości i odnieść sukces w handlu detalicznym.
Po 17 latach pracy w branży FMCG, obejmującej różnorodne role od przedstawiciela handlowego po dyrektora sprzedaży i marketingu, Mike założył firmę doradczą Engage, która wykorzystuje moc unikalnej wizji shopper marketingu oraz marketingu konsumenckiego, aby generować wzrost sprzedaży w różnych kategoriach. Mike pracuje z największymi światowymi markami takimi jak 7-11, Unilever, Nestle, Coca Cola, PepsiCo, Sony, Electrolux i wielu innych.
Jest on również współautorem bestsellera na temat marketingu sklepowego na świecie, „The Shopper Marketing Revolution”Pandemia, handel elektroniczny i pojawienie się nowych kanałów sprzedaży i komunikacji całkowicie zrewolucjonizowały sposób robienia zakupów. W tym wystąpieniu Mike Anthony, znany w Europie ekspert ds. shopper marketingu, przeanalizuje kluczowe trendy w handlu detalicznym, ich wpływ na zachowania nabywców oraz związane z tym wyzwania dla detalistów i marek. Mike Anthony przedstawi przykłady i studia przypadków, z którymi spotkał się w swojej pracy w różnych zakątkach świata. Na tej podstawie pokaże, w jaki sposób wiodące firmy z sektora FMCG radzą sobie z nowymi wyzwaniami.
- 10:30 - 11:00
Najskuteczniejsze materiały POS – omówienie wyników badania.
Robert SieńkoNew Business Director, 3m Projekt
Robert Sieńko, new bussines director agencji shopper marketingowej 3m Projekt
Autor największego w polskim LinkedIn bloga poświęconego trade marketingowi i shopper marketingowi https://www.linkedin.com/in/robertsienko/
Współautor jedynego w polskim Internecie portalu poświęconego w całości materiałom wspierającym sprzedaż w punkcie detalicznym (POS) – www.brandingshop.pl
Wydawca Trade Marketingowego Podsumowania Miesiąca
https://www.linkedin.com/newsletters/trade-marketing-news-6929437270898802688/
Typ analogowy. Nieufnie podchodzący do wszystkich internetowych wynalazków mających zwiększyć sprzedaż w realnym świecie.
Baczny obserwator sumy zdarzeń mających miejsce przy półce, regale, alejce i kasie w hipermarketach, supermarketach oraz sklepach osiedlowych.Jakie materiały POS są najskuteczniejsze? To pytanie pojawia się wśród najczęściej zadawanych w naszej branży. Dlatego też zwróciłem się do kilkudziesięciu trade marketerów z działających w naszym kraju firm z prośbą o udział w ankiecie badającej ten temat. Wynikami tego eksperymentu podzielę się podczas mojej prezentacji.
11:00 - 11:20 Przerwa kawowa
- 11:20 - 11:50
Właściwy asortyment we właściwej sieci.
Szymon MordasiewiczManaging Director Consumer Panel Services GfK
Absolwent Wyższej Szkoły Handlowej, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Uniwersytecie WSB Merito i studiów Executive MBA w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Od blisko 20 lat związany z branżą FMCG. Pracę rozpoczął w firmie Nielsen, do której dołączył w roku 2002. W latach 2012-2014 był odpowiedzialny za Business Development w regionie CEE oraz krajów bałtyckich, a w latach 2014 – 2018 pracował jako Dyrektor Zarządzający polską częścią Nielsena. Przez 16 lat pracy miał możliwość współpracy z szeroką grupą producentów oraz detalistów dostarczając rozwiązania promujące dalszy rozwój biznesu.
Pasjonuje się światem FMCG. Od stycznia 2019 związany z firmą GfK. W roku 2023 objął stanowisko Dyrektora Zarządzającego firmy Consumer Panel Poland GfK. W tej roli jest odpowiedzialny za realizację długoterminowej strategii wzrostu oraz zapewnianie Klientom producentom i detalistom satysfakcji z dostarczanych rozwiązań oraz współpracy.Konsumenci mają wciąż do wyboru prawie 100k stacjonarnych sklepów detalicznych, w których mogą dokonywać zakupów. Rynek jest bogaty pod względem obecnych formatów, sieci oraz dostępnego asortymentu. Jak więc zdobyć argumenty pozwalające na listing lub delisting produktu w danej sieci? Pomaga w tym analiza transakcji zakupowych. Może ona dostarczyć danych pozwalających na ocenę potencjału sprzedażowego płynącego ze zmiany lub dopasowania asortymentu do konkretnego retailera.
- 11:50 - 12:20
Jak wykorzystać NeuroMarketing w projektach materiałów POS? Czyli jak POS-y rezonują z aktywnością mózgu klientów na zakupach.
Gabi LupaHead of Neuromarketing Division Neuroinsight Lab
Head of Neuromarketing Division w Neuroinsight Lab, Head of Marketing and Animation Studio w SeeWidely, Autorka: Neuromarketing pod Lupą. Ekspertka w zakresie NeuroMarketingu, wykorzystania EEG, eye-trackingu i AI w marketingu oraz projektowania skutecznej komunikacji.
Marcin P. Stopa
Współpracowała z takimi markami jak IKEA, CCC, PoloMarket, Intel, Żabka czy H&M. Szerzy odkrycia, badania, dobre praktyki publikując w ramach cyklu „Neuromarketing pod Lupą a także podczas wydarzeń m.in. na scenach: LinkedIn Local, Mobile Trends for Experts, DIMAQ Voice czy TXB.digital.Head of NeuroResearch Neuroinsight Lab
Head of NeuroResearch w Neuroinsight Lab, Learning and Development Partner w SeeWidely oraz Twórca NeuroEfektywnie 🧠. Ekspert w wykorzystaniu NeuroNauki i NeuroTechnologii w biznesie, marketingu, HR oraz badaniach konsumenckich.
Jako Head of NeuroResearch w Neuroinsight Lab wykorzystuje najnowocześniejszą technologię w tym EEG i eye-tracking wspieraną przez AI do zwiększania skuteczności działań biznesowych, by być bliżej percepcji klientów. Neuroinsight Lab każdego dnia dostarcza rzetelną wiedzę o mechanizmach ludzkiego umysłu, która zapewnia klientom przewagę konkurencyjną i sukces rynkowy, umożliwiając tym samym korzystanie z przewagi, którą mają takie firmy jak Apple, Microsoft, TikTok, Google, Procter and Gamble i nie tylko.100 ms – tyle masz na przykucie uwagi klientów, a to tylko początek… Jak NeuroMarketing pomaga tworzyć jeszcze lepsze POS-y? W jaki sposób mózg przetwarza informacje i wpływa na skuteczność POS-ów? Co zrobić, by każdy element POS-a rezonował z emocjami i pragnieniami klientów? Sprawdzimy, jak zastosowanie NeuroMarketingu w punktach sprzedaży może nie tylko przyciągnąć uwagę klientów, lecz także utrzymać ją i zwiększyć szansę na zakup. Z pomocą nowoczesnej NeuroTechnologii, takiej jak Eye-tracking i EEG, przeanalizujemy, jak POS-y rezonują z emocjami klientów. Przygotuj się na fascynującą podróż po najnowszych badaniach i konkretnych case studies, które zobrazują, w jaki sposób zrozumienie mózgu klienta może być kluczem do zwiększenia konwersji POS-ów.
- 12:20 - 12:50
Shopper na nowo: jak wykorzystać zmiany w zachowaniach shopperowych w optymalizacji sprzedaży?
Katarzyna JózefiakAdvanced Analytics, Client Business Partner, NielsenIQ
Od ponad dekady związana z analizą rynku FMCG i doradztwem strategicznym. W NielsenIQ pomaga markom rozwijać się poprzez zaawansowane rozwiązania analityczne przekuwając analizy w konkretne strategie biznesowe i skuteczne działania w obszarze optymalizacji cen, promocji i asortymentu.
Karolina Flaht-SorokaConsumer & Shopper Insights, Team Manager, NielsenIQ
Socjolog, od 2006 roku zajmuje się badaniami marketingowymi. Badacz jakościowy i ilościowy. Ekspert w dziedzinie usage and attitudes oraz zwyczajów zakupowych. Specjalizuje się w badaniach procesów decyzyjnych, wizerunku, komunikacji, U&A i segmentacyjnych. Prowadzi warsztaty Insights into Business.
Kupujący przyjmują w swoich zachowaniach shopperowych różne strategie: zmieniają się poziom planowania zakupów, drzewo decyzyjne i źródła informacji o produkcie, a także rola promocji, oczekiwania wobec asortymentu i częstotliwość zakupów. Które z tych zmian pozostają aktualne w 2024 roku i jak w odpowiedzi na nie budować efektywną strategię sprzedaży?
12:50 - 14:00 Lunch
- 14:00 - 14:30
Tajemnice przyciągania i zatrzymywania uwagi shopperów.
Marek KempkaKonsultant Customer Experience oraz badań rynku, Shoppermark
Marek ukończył Zarządzanie i Marketing na SGH. Przez 23 lata zdobywał doświadczenie w międzynarodowych korporacjach takich jak Unilever, Geant, MEMRB, Nielsen czy Saatch & Saatchi. Od początku 2020 roku z sukcesem prowadzi działalność gospodarczą współpracując z różnymi klientami w obszarach: badań rynkowych, customer experience, rozwoju biznesu, nowych technologii oraz sztucznej inteligencji. Marek jest członkiem polskiego i globalnego stowarzyszenia badaczy (PTBRiO i ESOMAR). Posiada certyfikat CCXP (Certified Customer Experience Professional) wydany przez CXPA wiodącą globalną organizacją non-profit zajmującą się rozwojem Customer Experience. Jest również członkiem jury International Customer Experience Awards iCXA™23.
Handel detaliczny ulega nieustannej transformacji, jednak pomimo olbrzymich zmian, które w ostatnich latach nastąpiły, zwłaszcza w obszarze e-commerce, nadal największymi i najszybciej rozwijającymi się kanałami dystrybucji w kategoriach FMCG są sklepy convenience i dyskonty, a w kategoriach kosmetycznych – drogerie. Pandemia oraz inflacja mocno wpłynęły na zachowania zakupowe shopperów. Najważniejsze zmiany to częstsze zakupy w dyskontach oraz wzrost zainteresowania markami własnymi sieci handlowych. Shopperzy rozszerzyli również repertuar marek, które kupują, coraz częściej wybierając produkty dostępne w promocji. Sytuacja ta sprawia, że fizyczna półka sklepowa, planogramy i materiały POS są teraz dużo bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. W prezentacji postaram się odkodować tajemnice przyciągania i zatrzymania uwagi klientów, co pozwoli na lepsze wyróżnianie swoich produktów w dynamicznym środowisku detalicznym.
- 14:30 - 15:00
Klient na ścieżce zakupowej – Convenience. Podobieństwa i różnice w sieciach handlowych.
Andrzej WowkEx marketing manager Żabka i ABC (Eurocash)
19 lat doświadczenia w projektach związanych z rozwojem sprzedaży i aktywacją Klienta. Ponad 10 lat pracy w branży piwowarskiej, kilka lat w kategoriach non-food takich jak Health & Beauty, czy Household. Przez 4 lata związany z Żabka Polska w procesie remodelingu i rebrandingu sieci. Odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożnie rebrandingu sieci ABC (Eurocash). Zawsze spogląda na shopper marketing i fascynuje się efektywnym dotarcie do Klienta (niezależnie czy miękka czy twarda franczyza). Hobbystycznie zainteresowany procesami, cyfryzacją i digital media w pogoni za Klientem w nowoczesnych mediach.
Wszyscy jesteśmy shopperami. Do tego jesteśmy zabiegani i wygodni, ale też często zdecydowani w swoich wyborach. Jak więc naprawdę wygląda CONVENIENCE WAY? Postaram się to odsłonić w swojej prezentacji. Będzie to trochę o nas samych. O tym jak wygląda ścieżka zakupowa klienta w sieciach zorganizowanych convenience i miękkiej franczyzie. I jak na tą ścieżkę wpływają aktywności BTL zarówno samych retailerów jak też ich dostawców.
- 15:00 - 15:30
Jak konstruować najskuteczniejsze komunikaty reklamowe w aplikacjach zakupowych w marketingu Drive to Store?
Krzysztof ŁuczakHead of Retail & Board Member, Grupa Blix
Doktor nauk ekonomicznych Krzysztof Łuczak jest ekspertem rynku retailowego i współzałożycielem Grupy Blix, która ma w portfolio trzy najpopularniejsze aplikacje zakupowe w Polsce: Blix, Zdrowe Zakupy oraz Qpony - łącznie zostały pobrane ponad 15 mln razy. W firmie pełni rolę Head of Retail oraz Wiceprezesa Zarządu Blix – wiodąca aplikacja zarządzana przez Grupę Blix jest liderem w Polsce w dystrybucji gazetek promocyjnych oraz największą listą zakupów. Każdego miesiąca za jej pośrednictwem przeglądanych jest ponad 70 milionów gazetek, broszur i katalogów.
Podczas prezentacji przedstawię zachowanie polskiego shoppera korzystającego z aplikacji zakupowych. Spojrzymy na specyfikę konkretnych narzędzi komunikacji oraz przejdziemy przez ścieżkę planowania i konstrukcji komunikatów reklamowych, które dają największą efektywność. Omówię wnioski z kampanii oraz sposoby pomiaru efektywności kampanii Drive to Store.
15:30 - 15:50 Przerwa kawowa
- 15:50 - 16:20
Shopper w "Zrównoważonym Świecie": Troska o planetę na przykładzie działań Maspex Food.
Wojciech DendysCustomer Business Development Manager, Grupa Maspex
Prezentacja misji i wartości Maspex Food związanych z ochroną środowiska. Omówię w niej cele zrównoważonego rozwoju i strategie ich realizacji w obszarze trade marketingu. Przedstawię wybrane aktywności customerowe promujące troskę o środowisko oraz wpływy tych dzialań na relacje z klientami w retailu.
- 16:20 - 16:50
Dziś i jutro w akcjach promocyjnych. Trendy i dane, które muszą znać marketerzy.
Justyna KlimukKierownik Zespołu Marketingu ds. Segmentu Rozwoju Biznesu Pluxee Polska
Liderka z 15 letnim doświadczeniem w marketingu i sprzedaży. Posiada umiejętności z zakresu strategicznego planowania, transformacji struktur i optymalizacji procesów. W Pluxee odpowiada za zarządzanie kategorią rozwiązań wspierających marketing, sprzedaż oraz rozwój biznesu. Zorientowana na budowanie profitowości rozwiązań oraz relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Zajmuje się rozwojem nowoczesnych usług cyfrowych, w tym takich rozwiązań jak wirtualna karta. Wcześniej związana zawodowo z branżą ICT, pracowała dla takich firm jak: Microsoft, ProofHQ oraz Sage.
Podczas wystąpienia przyjrzymy się działaniom wsparcia sprzedaży z perspektywy konsumentów. Opowiem, jak zorganizować skuteczną akcję promocyjną, która jednocześnie angażuje uczestnika i efektywnie wspiera wyniki sprzedaży.
Dowiesz się m.in.:
W jakich akcjach Polacy najchętniej biorą udział i dlaczego?
Jakie nagrody najbardziej motywują do udziału w akcji promocyjnej?
Co najczęściej zniechęca Polaków do zaangażowania się
w program lojalnościowy, konkurs bądź loterię?
Gdzie najczęściej konsumenci szukają informacji o promocjach?
Ale to nie wszystko!
Korzystając z okazji przyjazdu Mike’a Anthony’ego do Polski, organizujemy dodatkowo unikatowe jednodniowe szkolenie, na którym rozszerzona zostanie tematyka, jaką poruszy ten ekspert podczas wykładu konferencyjnego.
Jeżeli jesteście więc głodni profesjonalnej wiedzy opartej na doświadczeniu z różnych rynków,to korzystajcie z okazji, bo taka gratka nieprędko się znowu pojawi.
Poniżej program szkolenia.
Wykłady odbędą się w języku angielskim z tłumaczeniem symultanicznym.
Spieszcie się też ze zgłoszeniami, gdyż liczba miejsc na to szkolenie jest ograniczona.
- 9:00-9:30
Wprowadzenie
- 9:30-10:30
Potęga shopper marketingu.
Powiązanie shopper marketingu z całokształtem działań marketingowych w sposób zapewniający wartość dla marek i klientów.
Studia przypadków z całego świata pokazujące najlepsze praktyki w zakresie insightów shopperowych, strategii i ich realizacji.
- 10:30-10:45
Przerwa kawowa
- 10:45-12:30
Budowanie wielokanałowej strategii marketingowej przeznaczonej dla shopperów.
Uczestnicy zapoznają się z unikatową strategią shopper marketingu. Poznają sposoby kreowania i integrowania koncepcji marki oraz portfela posiadanych produktów. W tej części omówione zostaną również kierunki działań w kanałach dystrybucji oraz dedykowane im taktyki handlowe. Analizie poddane zostaną wszystkie etapy takiej metodologii: definiowanie celów behawioralnych konsumentów, znaczenie ścieżek dystrybucji, dostrzeganie przeszkód i motywatorów zakupowych oraz tworzenie spójnych koncepcji shopperowych. W tym kontekście wyłoni się również nowe spojrzenie na aktywację, rozwój asortymentu, merchandising, komunikację, ustalanie cen i akcje promocyjne.
Wszystkie te mechanizmy zostaną zilustrowane konkretnymi przykładami z różnych światowych rynków.
- 12:30-13:30
Lunch
- 13:30-15:00
Aktywacje, które angażują klientów.
W tej części omówione zostaną procesy dokonywania zakupów detalicznych, koncepcja „stref uwagi” i jej zastosowanie w działaniach online i offline.
Uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystywać wiedzę z dziedziny psychologii klientów i jak ją zastosować do tworzenia strategii shopperowych oraz aktywacji sklepowych. Konstruowane w ten sposób akcje wychodzą poza utarte schematy i dodatkowo angażują klientów.
Przedstawione zostaną „Złote zasady komunikacji z klientami” – czyli kluczowe wskazówki oparte na badaniach shopperowych przeprowadzonych w 20 krajach na ponad 50 kategoriach. To właśnie na ich podstawie zidentyfikowano reguły, dzięki którym znacząco wzrasta skuteczność komunikacji z shopperami.
Przyjrzymy się też przykładom najlepszych praktyk z całego świata w obszarze komunikacji wewnątrz sklepów stacjonarnych i nie tylko.
- 15:00-15:45
Przyszłość shopper marketingu.
Co się zmienia w sferze technologii oraz trendów? Jaka powinna być reakcja detalistów i marek na te zmiany?
Przykłady najnowszych technologii z całego świata, które wskazują potencjalne kierunki rozwoju shopper marketingu i technologii sprzedaży detalicznej.
- 15:45-16:00
Sesja pytań i odpowiedzi / Zakończenie
Rezygnację z udziału należy przesłać e-mailem na adres organizatora.
W przypadku rezygnacji po 06.05.2024 r. pobierane jest 100% opłaty za udział.
Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w konferencji powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.
Zamiast zgłoszonej osoby w konferencji może wziąć udział inny pracownik firmy.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.