„Warto też zwrócić uwagę na jeszcze jedno ciekawe zjawisko – gdy rynek ogranicza promocje, na powrót ważne staje się dobre miejsce na półce. Producenci będą walczyć o jak najszerszy dostęp do półek sklepowych, o poszerzanie asortymentu. Wracamy do klasycznego merchandisingu”*.
* Szymon Mordasewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia w wypowiedzi dla „Wiadomości Handlowych”, 27.01.2023.
Producenci powoli dochodzą do ściany, jeżeli chodzi o kolejne obniżki promocyjne cen. A sami detaliści nie będą w stanie ich udźwignąć. Aktywność jednych i drugich siłą rzeczy będzie więc musiała się skierować na powrót w obszary trochę w ostatnim czasie zaniedbywane.
Jeżeli powyższe wnioski GFK rzeczywiście są trafne, będziecie zapewne potrzebowali w nadchodzącym czasie silniejszego wsparcia w kilku obszarach.
1) Bardziej efektywne prezentacje oferty podczas negocjacji z retailerami.
Jeden obraz wart jest tysiąc słów. To chińskie przysłowie jest aktualne także w naszej branży. Wizualizacje planogramów na półkach i regałach dobrze wyglądają na każdym spotkaniu. Możliwość pokazania wszystkich packshotów w ich naturalnym środowisku, czyli na regale lub półce, może znacznie uprościć najtrudniejszą nawet dyskusję 🙂. Czy to wewnątrz firmy, czy też na zewnątrz!
2) Wsparcie aktywacji in-out.
W konfiguracji asortymentu i jego ceny do takiej akcji oczywiście Wam nie pomożemy. Ale szybko i sprawnie zaprojektujemy i przygotujemy do druku grafikę na wykorzystywane w niej displaye. Zrobimy także wizualizacje całej konstrukcji łącznie z zaplanowanym dla niej planogramem. A nawet przygotujemy dedykowane etykiety wymagane przez detalistę.
3) Dodatkowe oznakowania produktów.
Nie zawsze wszystkie komunikaty uda się zmieścić na samym opakowaniu. „Podbicie” głównych benefitów czy też komunikacja aktualnej aktywacji może przybrać różne formy. Mamy tutaj do dyspozycji całą gamę narzędzi, takich jak: zawieszki, stickery czy neckhangery. W 3m Projekt zgromadziliśmy naprawdę dużą wiedzę z zakresu ich projektowania, a także produkcji.
4) Czym się wyróżnić na półce jeżeli nie ceną?
Oczywiście odpowiednim oznakowaniem!
Zestaw materiałów POS, który mamy tu do dyspozycji, jest co prawda ograniczony. Nieograniczone są natomiast możliwości zastosowania na nich kreatywnej grafiki. Wtedy wystarczą już drobne zabiegi konstrukcyjne lub technologiczne, a powstaną naprawdę oryginalne produkty! Ciekawe wykrojniki, nieoczywiste surowce, sprytnie zapożyczone rozwiązania z innych kategorii…
5) Dodatkowe miejsce na ekspozycję towarów.
Każde złamanie schematu monotonii na regale wpływa pozytywnie na postrzeganie wyróżnionego w ten sposób towaru. Stąd taka popularność w ostatnim czasie wszelkiego typu balkoników i dyspenserów, które „wyciągają” towar z półki. Albo dosłownie, albo chociaż optycznie. Różnorodność surowców i technologii, w których można je zrealizować, daje naprawdę duże możliwości. Z przyjemnością Wam w tym doradzimy.
6) I na koniec – koncepcja oznakowania i nawigacji w całych kategoriach.
Odpowiednio zaprojektowana komunikacja w kategorii podnosi sprzedaż całego oferowanego w niej towaru. To prawda znana wszystkim category managerom. Sztuką jest przekonanie o tym partnerów po drugiej stronie stołu negocjacyjnego. Wtedy przydają się projekty wykonane przez agencję, która ma w takich realizacjach doświadczenie. Kompleksowe spojrzenie na grafikę, czytelność komunikacji, optymalizacja zastosowanych form oraz zasadność użytych surowców zawsze ułatwią negocjację z każdą siecią.
Wymienione wyżej działania realizujemy z naszymi Klientami już od wielu lat w różnych kategoriach. Pracujemy z nimi zarówno w obszarze projektowania grafik, projektowania form, produkcji, jak i implementacji.
Z chęcią zajmiemy się także Twoimi projektami.
Czekamy na brief lub zapytanie 🙂