Głosowanie na najlepsze materiały POS 2023

Pozmieniało się na LinkedIn w ostatnim czasie. Algorytm, który jest odpowiedzialny między innymi za to, co i komu wyświetla się na jego wallu, stał się bardziej humorzasty i mniej przewidywalny.

Oryginalne i kreatywne materiały POS, które tutaj publikowałem, zyskiwały znacznie mniejszą liczbę wyświetleń, a przez to i słabsze zainteresowanie, niż no to zasługiwały.  

Dlatego też postanowiłem, iż podsumowanie ubiegłego roku powstanie nie tak jak w latach ubiegłych, czyli na podstawie liczby zebranych lajków i komentarzy, tylko na drodze klasycznego głosowania.

Poniżej prezentuję zestawienie 25 najciekawszych konstrukcji POS-owych, które udało mi się w 2023 roku zobaczyć w sklepach. Każdy z Was ma pulę 5 głosów, które może oddać na wybrane przez siebie konstrukcje.

Jedna osoba może wziąć udział w głosowaniu tylko raz. Oczywiście wierzę w Waszą uczciwość, ale na wszelki wypadek system będzie uniemożliwiał kilkukrotne głosowanie z tego samego adresu IP 🙂.

Wyniki opublikuję w przyszłym tygodniu, po zliczeniu głosów.

02

To naprawdę przyciągające uwagę kosze wsypowe!
Oczywiście dzięki bardzo kreatywnemu zastosowaniu frezowanego transparentnego tworzywa.

Ten surowiec w połączeniu z odpowiednim podświetleniem sprawia, iż całość konstrukcji wygląda wyjątkowo orzeźwiająco. Projektanci dobrze wiedzieli, jak maksymalnie wykorzystać efekt świecenia krawędziowego!

04

Plexi fluo w chłodziarce ma podwójną siłę rażenia! W tym sezonie postanowił z tego skorzystać Harnaś Energetyk będący nowością w tej kategorii. Pomarańczowy kolor surowca jest bardzo widoczny na półkach i świetnie zaznacza nowy asortyment.

06

Takiej ilości rastrowego tworzywa w jednym displayu dawno już nie widzieliśmy! (Tworzywo rastrowe to rodzaj plexi, które przez grawerowaną z jednej strony powierzchnię świetnie rozprasza światło po całej płaszczyźnie, dzięki czemu diody LED mogą być pod nim zamontowane tylko na krawędziach). W tej bryle mamy całościowo podświetlone boczki w kształcie packshotu. Ich konstrukcja umożliwia również wymianę grafiki w przypadku zmiany etykiety lub eksponowanego SKU. Całości dopełniają podświetlone wszystkie półki. Bardzo to wszystko efektowne i mocno widoczne w sklepie.

08

W tej zabudowie mamy dużą spójność z motywami przewodnimi obserwowanymi w reklamach telewizyjnych. Widoczny i dobrze wyeksponowany human stand z charakterystycznym, ubranym na czerwono strażnikiem. Interaktywny element lustra wyklejonego lustrzaną folią. A do tego budżetowe detale. Halogeny jako płaskie kartonowe atrapy. Bateria umywalkowa – jednowymiarowy niezadrukowany kartonik. Deszczownica prysznica – element na dystansie. Zasłona prysznicowa jako element w grafice, podobnie macka ośmiornicy. Wszystko to razem buduje dość surrealistyczny klimat, do którego przyzwyczaił nas już ten brand.

10

Bryła kosza wsypowego nie musi być sztampowa. Projektantom poniższej konstrukcji udało się uniknąć klasycznego kształtu dzięki dwóm zabiegom. Po pierwsze, komora zasypowa jest lekko zaokrąglona od dołu (technologicznie efekt ten jest możliwy przez nacięcia arkusza oraz prawdopodobnie wskutek zastosowania gumek ściągających). Jeżeli dodamy do tego odpowiednią grafikę, uzyskamy wizualne nawiązanie do „kociołka.” Po drugie, powierzchnia toppera jest powiększona o dużą grafikę z bardzo smakowicie rozsypującymi się chipsami. Wszystko to razem daje nieodparte wrażenie appetizingu, a także nawiązania do „tradycji”.

12

Zaproszenie klienta do wejścia w świat marki! Takie jest właśnie główne zadanie wysp paletowych w topowych punktach sprzedaży detalicznej, zwłaszcza w kategorii ekskluzywnych alkoholi. Zbudowanie klimatu charakterystycznego dla danego brandu, komunikacja głównych benefitów, ekspozycja nowości bądź produktów aktualnie promowanych – jak widać, zadań jest wiele, a miejsca nigdy za dużo 🙂. W przypadku poniższej zabudowy poprzeczka została postawiona jeszcze wyżej, gdyż wyspa prezentowała świat aż trzech różnych brandów stylistycznie i komunikacyjnie bardzo różnych od siebie. Ale odpowiednio dobrane detale (jak chociażby „zielony mech” w przestrzeni Glenfiddich) plus efektowne podświetlenia zrobiły robotę.

14

Przyzwyczailiśmy się do obecności displayów z zaawansowanym podświetleniem głównie w kategorii alkoholowej. A tu proszę – apteka. A w aptece Diosminex z podświetleniem, które zostało zaprojektowane w wyjątkowo widoczny, ale także spójny z grafiką i przekazem brandu sposób.

16

1,6 sekundy – tyle czasu shopper poświęca na obejrzenie materiału POS w sklepie. Taką liczbę uzyskał kiedyś AC Nielsen w swoich badaniach eye trackingowych. A są przecież wyniki, które dzielą ten wynik jeszcze przez dwa! Wniosek? Im prostszy i bardziej czytelny komunikat na materiale, tym lepiej. Dlatego też takie projekty zabudów paletowych jak te poniżej są szczególnie cenne.

Nie ma w nich może szalonej kreacji, jeżeli chodzi o konstrukcję, ale maksymalnie prosty i jasny komunikat! Maksymalnie uproszczona kompozycja grafiki! Maksymalny appetizing!

18

Sezon urlopowy w Rossmannie wystartował już w styczniu.
W przypadku okularów przeciwsłonecznych może to ma sens. W końcu na stokach narciarskich we włoskich Dolomitach na pewno się przydadzą. Koncept tego displaya jest świetny! Duży cytrynowy lód na patyku stanowi bardzo widoczną dominantę w alejce drogerii. W dodatku jest on solidnie wykonany. Metalowa obrotowa konstrukcja nośna została zamocowana na podstawie z kółeczkami, dzięki czemu można ją łatwo przemieścić do innej części sklepu. Sam zaś korpus jest kartonowy, wyposażony dodatkowo w nieodzowne dla sprzedaży takiego asortymentu lusterko!

20

To wyjątkowo sprytna konstrukcja, na którą składają się dwa standardowe displaye ćwierćpaletowe (z dodatkowymi wyższymi wkładkami do listew cenowych). Wyznaczona przez nie bryła jest uzupełniona o boczne frezy/toppery, które mocno podnoszą widoczność całości i tworzą „bramę” nad środkowym podestem ekspozycyjnym. W ten sposób otrzymaliśmy w miarę ekonomiczną w produkcji, a jednak bardzo wyeksponowaną w przestrzeni sklepu. Dzięki możliwości wymiany grafik na boczkach displayów jest też ona uniwersalna i w prosty sposób gotowa do wymiany brandingu!

22

Również sprytny materiał wprowadziła Kompania Piwowarska, która wyprodukowała dodatkowe skrzydło do swoich standardowych kominów. Odpowiedni układ grafiki zapewnił ekspozycję zarówno dużego packshotu, jak i efektownych banknotów.

24

Poniższe zabudowy robią naprawdę duże wrażenie. Dlaczego? No właśnie dlatego, że są duże! (Oczywiście są też bardzo dobrze zaprojektowane). Na tę właśnie skalę chcieliśmy zwrócić Waszą uwagę. Hale Selgrosu – bo zdjęcia są właśnie stamtąd – dają możliwości zrobienia czegoś naprawdę dużego. I warto o tym pamiętać. Jak widać, wzorowo wykorzystał to Maspex, zarówno w kwestii rozmiarów ekspozycji, jak i skali grafik – czyli bardzo ograniczona liczba detali, ale za to w słusznym rozmiarze. Talerz z apetycznym spaghetti wielkości ogrodowego basenu – no kto się może temu oprzeć?!

Na wasze głosy czekam do … 16.01.2024
Jeżeli nie chcesz przegapić publikacji wyników głosowania zapisz się na nasz newsletter poniżej.