Markowe produkty
FMCG odpowiadają
za 95% sprzedaży
w kanale tradycyjnym
Markowe produkty FMCG mają ogromny udział w tradycyjnym kanale sprzedaży. Wg danych Eurocash odpowiadają oneaż za 95% transakcji w tym formacie*.
Dlaczego tak się dzieje?
W sklepach lokalnych asortyment znanych brandów nie musi tak zaciekle rywalizować z markami własnymi, które zazwyczaj w tej formie sprzedaży występują w mniejszych ilościach. Dzięki temu producenci mogą stosunkowo łatwo wprowadzać na półkę nowe produkty, poszerzając ofertę sklepów lokalnych. Prostsze i „tańsze” niż w dyskontach oraz hiperach jest też testowanie nowości. Zwiększa to możliwość budowania bliższych i bezpośrednich relacji z konsumentami, którzy w takich punktach handlowych stają się mniej anonimowi.
Z tego powodu inwestowanie we współpracę z mniejszymi sieciami i lokalnymi sklepami powinno być nadal, dla producentów markowych produktów FMCG, bardzo istotnym elementem strategii sprzedaży oraz marketingu.
My w 3m Projekt to rozumiemy. Znamy doskonale szanse i ograniczenia tego kanału sprzedaży. Dopasowujemy zarówno projekty, jak i materiały POS tak, aby jak najbardziej odpowiadały specyfice małych formatów.
Możemy zająć się realizacją Twoich zadań w następujących obszarach:
Projekty grafik oraz mechanizmów dedykowanych konkursów i loterii
W takich wypadkach opracowujemy scenariusze aktywacji, dobieramy nagrody, przygotowujemy grafiki oraz produkujemy materiały z komunikacją.
Zajmujemy się również dokumentacją formalną oraz
wysyłką nagród. Jak widać, można powierzyć
nam całość zadań związanych
z taką aktywacją.
Projekty i produkcje
najpopularniejszych
w tym kanale materiałów
wspierających sprzedaż: plakatów,
folderów, modułów gazetkowych
i banerów internetowych
W tych zadaniach z reguły kluczowy jest termin. Wiemy o tym, dlatego też pracujemy przy tych zadaniach w ekspresowym tempie. Przyswajamy sobie szybko wymagania techniczne różnych wydawnictw. Kiedy potrzebny jest druk, dobieramy najszybszych podwykonawców.
Opracowanie wykrojników, konstrukcji oraz grafik na materiałach komunikacyjnych montowanych przy półce
Zestawy narzędzi takich jak: wobblery, shelfstopery, cenówki, czy wkładki do listew cenowych są przez nas „przetrenowane” we wszystkich opcjach. Zarówno w tych ekonomicznych – kartonowych, jak też bardziej premium – drukowanych na tworzywie PCV. Nasze zestawy wyróżniają kreatywny sznyt w postaci ciekawych wykrojników, a także przykuwające wzrok – formaty.
Projekty i produkcja dodatkowych form eksponujących towar przy półce
Posiadamy duże doświadczenie w produkcji krawatów, dyspenserów, shelftray’ów, balkoników. W zależności od rodzaju produktów mamy do dyspozycji bogatą „bibliotekę” gotowych wzorów, bądź opracowujemy formy indywidualne. Dobieramy też do nich najbardziej optymalne surowce oraz technologie produkcji.
Tworzenie koncepcji brył „sprytnych” ekspozytorów naladowych i przykasowych
Sklepy w kanale tradycyjnym to obecnie w zasadzie już jedyne miejsce, gdzie możliwa jest instalacja tych, jakże skutecznych, narzędzi do wspierania sprzedaży impulsowej. Przy ich projektowaniu niezbędna jest dobra znajomość ograniczeń surowcowych i technologicznych. Proponowane przez nas realizacje , których na swoim koncie mamy wiele, bardzo dobrze sprawdzają się na rynku.
Projekty konstrukcyjne, graficzne oraz produkcja form wolnostojących
Jedną z głównych bolączek punktów handlowych w tym kanale jest permanentny brak miejsca na jakiekolwiek dodatkowe ekspozycje podłogowe. Rzadko kiedy handlowcom udaje się znaleźć powierzchnię przekraczającą ¼ palety.
Zawsze znajdziemy sposób, by rozwiązać ten problem i zaprojektować atracyjne, małogabarytowe konstrukcje. I to niezależnie do tego, czy mają to być displaye kartonowe lub kosze wsypowe, czy też metalowe wieszaki z eurohakami.
Dzięki dużemu doświadczeniu projektowemu i produkcyjnemu możemy wszystkie wymienione POSy wykonać w szytych na miarę specyfikacjach i ilościach. Zarówno w tych wysokonakładowych, wykorzystujących wydajne maszyny offsetowe, jak i w krótkich seriach opartych o techniki druku cyfrowego oraz plotery tnące.
Chętnie pomagamy też w logistyce. Wyprodukowane materiały pakujemy i wysyłamy bezpośrednio na sklepy bądź do Przedstawicieli Handlowych. W przypadku bardziej zaawansowanych projektów dysponujemy też własną ekipą monterską, która działa na terenie całego kraju.
Wypróbuj nas przy okazji swojej najbliższej aktywacji w kanale tradycyjnym!
*wypowiedź Małgorzaty Obrębskiej
z Grupy Eurocash dla Wiadomości
Handlowych (06.06.23)