Już 16 maja w Warszawie
Shopper Marketing Conference 2024!
Dowiedz się więcej

1) Zaawansowana technologia na usługach trade marketingu

Ta zwykła wyspa, z wydawać by się mogło standardowymi regałami, nie jest wcale taka zwykła. Ba! Jest wręcz lekko magiczna.
Po zapoznaniu się z jej możliwościami większość trade marketerów w naszym kraju zapragnie zapewne mieć podobną ☺️
Dzięki zaawansowanej technologii w czasie rzeczywistym waży, liczy, analizuje i raportuje sprzedaż stojącego na niej towaru. Obserwuje też ruch klientów przechodzących obok. Dodatkowo koreluje wyniki sprzedaży z umieszczonymi w jej górnej części ekranami LCD i wyświetlanym na nich contentem.
Ale to nie wszystko. Te wyniki nakłada jeszcze na aktywność dyfuzora rozpylającego zapach truskawek! Tak wygląda nowoczesny trade marketing made by Grupa Maspex!

Łowicz - wyspa

Podobne projekty badawcze (choć może nie aż na taką skalę) prowadzi już dużo firm w naszym kraju.

2) Loterie konsumenckie jeszcze działają?

Odpowiedź na to pytanie można było ostatnio znaleźć w publikacjach Hochland. Podsumował on ubiegłoroczną edycję swojej loterii, w której główną nagrodą był dom w górach. Jak widać z poniższych cyfr – loteria z dużą cenną nagrodą to nadal bardzo skuteczna forma promocji konsumenckiej oraz narzędzie wspomagające sprzedaż.

Promocja konsumencka - loteria

3) Konsekwentna komunikacja na materiałach POS

W sklepach w całej Polsce nadal można spotkać materiały POS komunikujące aktualnie trwającą loterię wafelków Princessa.

Naszej agencji przypadło w udziale zadanie przygotowania tych wszystkich materiałów do produkcji.

4) Co ty wiesz o zabijaniu? Nie. Co ty wiesz o kawie?

Doczekaliśmy się, że także nasz narodowy twardziel Bogusław Linda ma swoją kawę! Dołączył tym samym do hollywoodzkich gwiazd pokroju Brada Pitta (DeLonghi) i George’a Clooneya (Nespresso). W sklepach można spotkać takie chociażby humanstandy. Oraz serię dedykowanych akcji tailor maid z różnymi gratisami. Jak na siedemdziesięcioletniego pana – Boguś prezentuje się w tych materiałach niezwykle korzystnie ☺️

Mokate
Mokate

5) Jak Radek z Gosią

Nie wszystkie gwiazdy potrafią jednak dobrze zarządzać swoim wizerunkiem. Bo czy dla przebrzmiałej, aczkolwiek swego czasu dość spektakularnej kariery sportowej Radka Majdana zostanie twarzą artykułów gospodarstwa domowego okaże się korzystne? Nie ma niestety takiej pewności.
Inaczej jest z samą marką Gosia. Dociekliwi klienci, którzy trafią na jej stronę internetową, mogą zobaczyć wyniki badań mówiące: „87% badanych uważa, iż podział obowiązków domowych wpływa korzystnie na relacje rodzinne”. I w tym kontekście Radek na displayu nabiera sensu. Tylko kto podczas robienia zakupów sprawdza strony internetowe producentów…
Może też być tak, że mechanizm jest znacznie prostszy. Radek być może jest przystojny. A shopperami drobnych artykułów AGD być może są kobiety.

Gosia

6) Wanna pośrodku power alei

W Carrefourze to niecodzienny widok! Nawet jeżeli wanna ta jest z kartonu. Schauma, promująca swoje nowe płyny do kąpieli, ustawiła taką oryginalną zabudowę paletową. Bardzo pojemna, eksponująca na dwie strony towar konstrukcja już na pierwszy rzut oka przyjemnie kojarzy się z łazienką. Wrażenie takiego właśnie klimatu, oprócz mockupu samej wanny, zbudowało tu zamontowanie prawdziwej armatury łazienkowej oraz naklejki podłogowe z wodnymi splashami.

Schauma - wanna

7) Tegoroczny Dzień Kobiet

Święto to przeszło bez większego promocyjnego echa. Wybuch wojny na Ukrainie w oczywisty sposób unieważnił wszelkie celebracje. Ale jeżeli materiały zostały zamówione i wyprodukowane już dawno temu, to marnotrawstwem byłoby ich nie wstawić do sklepów. Tak zapewne było i w przypadku tego displaya Montesanti. Możemy tu zaobserwować bardzo rzadkie w konstrukcjach ze sklejki podświetlenie zarówno półek jak i wybranego detalu na toperze.

Podświetlenie w konstrukcji ze sklejki

8) Multimedialna końcówka regału

W niektórych drogeriach sieci Rossmann można już spotkać takie multimedialne końcówki.

Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.

Na podstawie badań eye trackingowych instytut Retail Academic Research ze Sztokholmu przeanalizował, iż dynamiczne komunikaty 8 razy bardziej przyciągają wzrok shoppera niż komunikaty statyczne. Problemem jest jednak oczywiście budżet takich działań. Jaki jest koszt wynajęcia multimedialnej końcówki w Rossmannie – nie wiemy.

9) Smutne ekrany LCD

Przy tej okazji zwracamy wam uwagę na zjawisko, które roboczo nazywamy „smutnymi ekranami”. Nie sztuką jest zamontowanie w kosztownej wyspie paletowej, albo innej konstrukcji, ekranu LCD lub hologramu. Sztuką jest dopilnowanie, aby urządzenia te (nietanie przecież) stale działały. A co zobaczyć można często w sklepach?

Smutne ekrany LCD
Smutne ekrany LCD
Smutne ekrany LCD
Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.

I nic dziwnego. W końcu to tylko urządzenia elektroniczne, które mają prawo się zawiesić, zepsuć bądź mieć jakieś inne „humory”. Liczenie na to, że personel sklepowy zainterweniuje, jest dużym optymizmem. Ale my w 3m Projekt mamy na to sposób. Jeżeli będziecie zainteresowani – dajcie znać.

10) Ekspozycja paletowa z efektem WOW!, czyli jak zbriefować agencję

Jeżeli odczuwacie niedosyt wieści z rynku, zapraszamy na naszego bloga. W najnowszym artykule piszemy, jak przygotować brief dla agencji na konstrukcję z efektem WOW!

Efekt WOW!