Cześć,
podczas tegorocznej Shopper Marketing Conference prezentowaliśmy wyniki badania na temat skuteczności materiałów POS, które zrobiliśmy wśród trade i shopper marketerów. Swoimi ocenami podzieliło się w nim aż 103 profesjonalistów z naszej branży. W swoich opiniach brali oni pod uwagę przede wszystkim własne doświadczenia z tymi narzędziami wspierającymi sprzedaż w punktach detalicznych oraz C&C.
Zwycięzcą tego badania okazała się zabudowa jednopaletowa!
Aby trochę usystematyzować wiedzę o tym, jak się okazało, bardzo skutecznym narzędziu wsparcia sprzedaży, przygotowaliśmy krótki przegląd konstrukcji oraz kreacji.
Najprostszą i najbardziej ekonomiczną formą jest „miękka” kartonowa owijka z topperem„bocian” (zwanym inaczej polesign).
Owijki takie składają z „taśmy” ze sklejonymi arkuszami z taką samą grafiką. Do transportu są przygotowane w poręcznych rolkach o długości odpowiadającej owinięciu jednej europalety.
Druga w kolejce jest owijka „twarda”. Jej zaletą jest możliwość zaprojektowania większych grafik – innych na bok długi palety, innych na bok krótki. W wypadku tych owijek ich produkcję można zrealizować zarówno w technologii druku offsetowego – dla większych nakładów, jak i cyfrowego, dla nakładów mniejszych.
Taką zabudowę można też w niedrogi sposób „podkręcić” poprzez dodanie narożników lub innej formy polesignu.
Możemy też zrobić większy topper, mocowany nie na rurce, ale między towarem.
Najbardziej zauważalna jest komunikacja na wysokości wzroku klienta, mniej więcej między 150 a 200 cm. I tutaj najlepiej sprawdzają się formy jeszcze większe od bocianów, tzw. bramy. Konstrukcja ta składa się z reguły z dwóch podtrzymujących boczków oraz poziomego fryzu.
W tym rozwiązaniu zyskujemy naprawdę dużo miejsca na komunikację. Oprócz owijki dochodzą nam tutaj boczki oraz górny topper. Jego rozmiar możemy jeszcze powiększyć, jeżeli zaplanujemy go na skos przez paletę.
Górny topper nie musi być płaski i jednowymiarowy. W tym projekcie kapsułki Persil stanowią element przestrzenny i „wysypują” się z opakowania.
A jeżeli konstrukcja i grafika bramy zostaną zaprojektowane w sposób przemyślany, będzie z niej można w prosty sposób zrobić ekspozycje dwupaletowe w różnych konfiguracjach.
W różny też sposób można podejść do samego ułożenia produktów na takiej ekspozycji. Mogą one stać na sobie, jak w wizualizacjach powyżej – i jest to wersja najbardziej ekonomiczna. Można jednak zastosować kartonowe podesty/półki. Dzięki temu zyskamy możliwość bardziej precyzyjnego merchandisingu eksponującego na przykład różny asortyment.
Najwyższym stopniem wtajemniczenia kreatywnego i niestety też budżetowego są zabudowy imitujące konkretne bryły, które mają wzmacniać komunikację marki.
Karton, który jest podstawowym surowcem tych POS-ów, to naprawdę „elastyczne tworzywo”. Projektowaliśmy już kartonowe namioty, samochody, konie, a nawet słonie.
Jeżeli więc planujecie aktywację z wykorzystaniem
zabudów paletowych – czekamy na wasz brief 🙂
O tym, jak przygotować skuteczny brief na zabudowę paletową, pisaliśmy na naszym blogu w tym miejscu:
Pełny raport z badania „Najskuteczniejsze materiały POS” można pobrać tutaj: