Cześć,
podczas tegorocznej Shopper Marketing Conference prezentowaliśmy wyniki badania na temat skuteczności materiałów POS, które zrobiliśmy wśród trade i shopper marketerów. Swoimi ocenami podzieliło się w nim aż 103 profesjonalistów z naszej branży. W swoich opiniach brali oni pod uwagę przede wszystkim własne doświadczenia z tymi narzędziami wspierającymi sprzedaż w punktach detalicznych oraz C&C.
Zwycięzcą tego badania okazała się zabudowa jednopaletowa!
Aby trochę usystematyzować wiedzę o tym, jak się okazało, bardzo skutecznym narzędziu wsparcia sprzedaży, przygotowaliśmy krótki przegląd konstrukcji oraz kreacji.
Najprostszą i najbardziej ekonomiczną formą jest „miękka” kartonowa owijka z topperem„bocian” (zwanym inaczej polesign).
Owijki takie składają z „taśmy” ze sklejonymi arkuszami z taką samą grafiką. Do transportu są przygotowane w poręcznych rolkach o długości odpowiadającej owinięciu jednej europalety.

Druga w kolejce jest owijka „twarda”. Jej zaletą jest możliwość zaprojektowania większych grafik – innych na bok długi palety, innych na bok krótki. W wypadku tych owijek ich produkcję można zrealizować zarówno w technologii druku offsetowego – dla większych nakładów, jak i cyfrowego, dla nakładów mniejszych.
W różny też sposób można podejść do samego ułożenia produktów na takiej ekspozycji. Mogą one stać na sobie, jak w wizualizacjach powyżej – i jest to wersja najbardziej ekonomiczna. Można jednak zastosować kartonowe podesty/półki. Dzięki temu zyskamy możliwość bardziej precyzyjnego merchandisingu eksponującego na przykład różny asortyment.