Trade marketingowe podsumowanie czerwca 2025

Czy nadrukowany płomień na kuchni gazowej może przyciągać lepiej niż ekran LED? Czy klasyczne „2+1 gratis” wciąż bije na głowę cashbacki?

A może Twój mózg już podjął decyzję zakupową, zanim w ogóle sięgnąłeś po produkt?

W czerwcowym wydaniu sprawdzamy, co naprawdę działa na shopperów – od nowinek w retail mediach, przez sprytne konstrukcje POS, po bezlitosne mechanizmy neuromarketingu.

Trade Marketingowe Podsumowanie Czerwca 2025

Ta kampania wygenerowała aż o 31% wyższy ROAS (zwrot z wydatków na reklamę) wśród zidentyfikowanych w ten sposób rodziców, niż ta sama reklama kierowana do ogólnej grupy klientów.

Podobne mechanizmy wykorzystuje już Sainsbury’s w Wielkiej Brytanii i Carrefour we Francji.

Nawet jeśli dziś w Polsce brzmi to jeszcze jak science fiction – warto być gotowym, że w niedalekiej przyszłości stanie się to również naszą rzeczywistością.

Nie tylko zaawansowana
technologia…

Co nowego w displayach

Jeśli szukacie narzędzia, które działa bez zbędnej logistyki, nie kosztuje fortuny i naprawdę sprzedaje – kartonowy display 1/4 palety to Wasz najlepszy przyjaciel. Wyszło nam to nawet w ubiegłorocznym badaniu. Ten format znalazł się w pierwszej dziesiątce najbardziej lubianych i docenianych przez trademarketerów materiałów POS. Oczywiście w zależności od budżetu i kreatywności agencji narzędzie to może wyglądać różnie.

Bryła ekspozytora Coccolino à la bigger packshot nie dość, że jest bardzo efektowna, to wbrew pozorom również całkiem prosta w konstrukcji. Jako bazę (co dobrze widać na zdjęciu z boku) wykorzystano standardowy wzór displaya typu „monolit”, a nietypową formę uzyskano dzięki zastosowaniu górnej nakładki oraz dodatkowym boczkom. W wyniku tych nieskomplikowanych zabiegów całość przybiera kształt dużej butelki i robi świetne wrażenie!

Jak nie zepsuć dobrego key visual’u

W projektach POS nowego smaku Lipton Ice Tea widać, że projektanci wiedzieli o co chodzi w zabieganiu o uwagę shoppera w sklepie.

W obu materiałach centralną rolę gra wizerunek kobiety z butelką przy oku i wysuniętym językiem. Jest to nieszablonowa, figlarna poza, mająca radosny i lekko prowokacyjny charakter.

To skuteczne zagranie emocjonalne – tworzące relację z shopperem poprzez kontakt wzrokowy, uśmiech i ekspresję. Kobieta wygląda jakby sama świetnie się bawiła produktem, co przenosi się na nastrój konsumenta.

Do tego kolor przewodni – intensywny róż/malina – odważny, energetyczny, natychmiast przyciągający wzrok i dobrze odcinający się od otoczenia sklepowego.

Projekt key visuala powstał zapewne na potrzeby kampanii ATL-owych ale projektanci POSów wycisnęli z jego motywów i tak maksimum widoczności.

Nie tylko zaawansowane konstrukcje…

Z zabudowami paletowymi jest tak, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które zagwarantuje widoczność w sklepie. Bo z jednej strony mamy konstrukcję Duracell, gdzie wyścigówka króliczka jest wręcz zegarmistrzowskim popisem sztuki introligatorskiej i projektowej, a z drugiej mamy prostą „bramę” oleju Kujawski w której bigger packshot jest wielkości przechodzących obok konsumentów. W obu wypadkach z pewnością są to ekspozycje których nie da się przegapić w sklepie.

Neuro Marketing Insight