Rossman umie w prezenty

Największa w Polsce sieć drogerii jak zwykle bardzo dobrze przygotowała się do świątecznego sezonu. W końcu kosmetyki to najpopularniejsza kategoria prezentów bożonarodzeniowych w naszym kraju*. Detalista zadbał więc, aby po wejściu do drogerii nikt nie miał wątpliwości, iż trafił do prezentowego eldorado.

Mamy więc tutaj:

Ulubiona świąteczna potrawa Polaków – kabanosy?

W żadnym ze znanych mi zestawień świątecznych potraw czy też kupowanych prezentów nie występują kabanosy. Ale patrząc na skalę bożonarodzeniowych ekspozycji tej kategorii jestem przekonany, że czegoś o świątecznych kabanosach jeszcze nie wiem 🙂.

Nie dość że wszyscy główni gracze zajmują ze swoimi ekspozycjami duże powierzchnie, to jeszcze ich projekty są naprawdę bardzo kreatywne.

Każdemu w miarę potrzeb

Poniżej dwa przykłady bardzo elastycznego projektowania ekspozycji pod różne formaty sklepów. Ma to oczywiście głęboki sens z uwagi na różną odsprzedaż w tych punktach. Choć sądzimy, że ta olbrzymia zabudowa Disneya w Carrefour Arkadia sprzedażowo ma bardzo małe szanse na zwrot. Można jednak taką instalację traktować wręcz jako działanie z kategorii reklam ATL. W końcu ruch w sklepach stacjonarnych cały czas rośnie. Nadal obserwowany jest popandemiczny powrót do spożywczych zakupów offline*. Różna forma komunikacji z klientami w takich miejscach jest więc jak najbardziej pożądana.

Coca-Cola - kartonowa mniejsza zabudowa
Jak też mniejsze, kartonowe rozwiązanie pod supermarkety

Choinki, ciuchcie i renifery – czyli żelazny zestaw świątecznych motywów

Wbrew pozorom święta Bożego Narodzenia mają dość ograniczony zestaw konotacji którymi w procesie twórczym może się posłużyć projektant. Trzeba się więc dobrze nagimnastykować aby ze znanych wszystkim elementów stworzyć coś kreatywnego, albo efektownego. Poniżej przegląd najbardziej popularnych świątecznych motywów.

Wyścig zbrojeń w kategorii słodyczy

Słodycze to trzeci w kolejności najchętniej kupowany prezent na święta*. Ich producenci nie zawodzą więc jeżeli chodzi o skalę swoich ekspozycji. Główni gracze w tej kategorii od dawna są już w innej galaktyce jeżeli chodzi o zaawansowanie bożonarodzeniowych konstrukcji. Tu naprawdę wszystko świeci, gra i się porusza. Popatrzcie sami

I to było by wszystko. Niniejszym kończymy ten trade marketingowy rok, który – mamy nadzieję – był bardzo udany dla nas wszystkich.

Cały zespół 3m Projekt, który dzielnie przygotowywał Wam
„Trade marketingowe podsumowania miesiąca”,
życzy nieustającego pasma sukcesów w roku 2024.

A my wracamy już w przyszłym tygodniu z nowym pomysłem na 
„10 najlepszych materiałów POS w roku 2023”.

*Plany zakupowe Polaków na święta 2023” UCE Research, BLIX