Trade marketingowe
podsumowanie
kwietnia 2022
Cześć.
Przesyłamy Ci już drugie miesięczne podsumowanie najciekawszych wieści z rynku trade marketingowego.
Jak tak dalej pójdzie, to może takie raporty wejdą nam
w krew 🙂
Tymczasem jesteśmy czujni i spostrzegawczy jak borsuki,
i nic ciekawego na rynku się przed nami nie ukryje!
1) W kwietniu ujrzała światło dzienne wiosenna edycja raportu BLIX i Kantar „FMCG Brands We Shop”.
Już po raz piąty można w nim zobaczyć, jakie produkty polscy konsumenci wybierają najchętniej (aż w 84 kategoriach FMCG). Analizie poddano również ich zwyczaje zakupowe oraz scharakteryzowano siedem person shopperowych. Ciekawa jest obserwacja pokazywanych przez autorów raportu procentowych zmian w segmentach tych Klientów.
2) Również ASM opublikowało swoją analizę Koszyka Zakupowego.
Po raz kolejny analitycy raportu wskazali sieć Auchan jako tą najtańszą (wartość koszyka 210,29 zł). Najdroższa była sieć C&C, nie podano niestety jej nazwy 😑 (wartość koszyka 272,72 zł). Różnica jest więc bardzo istotna, bo aż 62,00 zł na niecałych 300,00 zł. Jednym z ciekawszych wniosków, które znalazły się w raporcie
jest fakt, że spadają ceny w kanale e-grocery. Aż o 6,74%!
PS Niskie ceny w Auchan nie pomogą prawdopodobnie tej sieci w obliczu kryzysu wizerunkowego, jaki sobie sama zafundowała. Jej odosobniona, całe szczęście, strategia pozostawienia swoich biznesów w Rosji spowodowała akcję bojkotu konsumenckiego. Jak podają właściciele aplikacji Pan Paragon – Auchan w marcu odnotowało 20-procentowy spadek klientów.
3) Za nami okres wielkanocny.
Pierwszy raz od dwóch lat nieodbywający się w cieniu covidowych lockdownów. Producenci odważniej więc zainwestowali w Easterowe ekspozycje.
Poniżej krótki przegląd króliczków, jajeczek i koszyczków, które można było zobaczyć podczas kwietniowych zakupów. Naszym faworytem jest ekspozycja Milki z „wielopłaszczyznowym” jajkiem w kolorach tęczy!
Na przeciwległym końcu stawiamy zaś króliczki z płyty OSB!
4) Okres przedświąteczny to również czas wzmożonej aktywności dla branży alkoholowej.
Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do podświetlanych shelfstoperów drukowanych na tworzywie rastrowym. To naprawdę bardzo efektowne i widoczne materiały POS (z równomiernie podświetloną całą płaszczyzną grafiki). Aby podnieść jeszcze widoczność swojego materiału, Wyborowa poszła o krok dalej – zamiast standardowego statycznego oświetlenia jej shelfstoper został wyposażonyw sterownik, który zapala i gasi główny claim. Drobny zabieg, a jak skutecznie walczy o uwagę idących alejką klientów. Oceńcie sami.
5) Gin Bombay!
Ten sam efekt – czyli sekwencyjnego zapalania i gaszenia oświetlenia – wykorzystali również projektanci ekspozytora ginu Bombay. Tylko oczywiście w tym wypadku jest to zabieg znacznie bardziej zaawansowany, a przede wszystkim bardzo przemyślany pod względem designerskiego efektu. „Wędrujące” światła LED kierują uwagę shopera na gloryfikator z obracającą się butelką. No i oczywiście jak na tę markę przystało, całość jest w bardzo wybijającym się z tła sklepu szafirowym kolorze!
6) Wielkanocne motywy na POSach mamy już za sobą.
A przed nami co? Oczywiście grill. W poszukiwaniu świeżych grillowych motywów trafiliśmy na stronę amerykańskiego producenta, który oferuje między innymi takie wzory. Może coś z jego asortymentu okaże się dla was inspiracją 🙂
Odwiedźcie też jego stronę www – jest naprawdę świetnie zaprojektowana
7) Jak grill to i piwo!
A jeżeli jesteśmy już przy tematach grillowych, to kojarzą się one również z innym dość nieodłącznym elementem – czyli piwem.
Razem z Kompanią Piwowarską uruchomiliśmy testową akcję z chłodziarkami wyposażonymi w duże panele LCD montowane w górnej części ich obudowy. Dają one możliwość wyświetlania dowolnego contentu w jakości HD. Ich działanie jest zaś non stop monitorowane za pomocą internetu. W ten też sposób następuje podmiana wyświetlanych filmów i animacji.
Jeżeli chcielibyście zainstalować ekrany LCD na swoich ekspozycjach, służymy pomocą.
8) Oryginalne i widoczne,
ale też spójne z filozofią brandu oznakowanie kategorii jest dużym wyzwaniem dla marek. W poniższym przykładzie Maspex pokazał jednak, że dokładnie rozumie, o co w takiej aktywności sklepowej chodzi.
Podstawą konstrukcyjną brandingu tych regałów jest sklejka. Oprócz swojego niewątpliwie „ekologicznego” i „zdrowego” charakteru ma ona jeszcze jeden, bardzo praktyczny aspekt. To jest niezwykle trwały i odporny na uszkodzenia mechaniczne surowiec. W przypadku wystającego z lica regału elementu ta cecha stanowi istotną zaletę.
Jeżeli dołożymy do tego nieoczywisty design kształtu drzewa oparty na filigranowym frezowaniu oraz pełnokolorowy wydruk wysokiej jakości – mamy naprawdę bardzo efektowną i spójną całość.
Przy okazji zwracam uwagę na sprytny zabieg podzielenia pionowych elementów konstrukcji na dwie, oddzielnie mocowane części. W końcu headery w Carrefourze są ruchome. Podejście takie pozwoliło projektantom na zastosowanie naprawdę wysokiego i widocznego z daleka oznakowania.
9) Nowy case na naszym blogu!
Opowiadamy w nim historię sukcesu
pewnego materiału POS, z którego
jesteśmy szczególnie dumni 🙂