Skocz do treści

Trade
marketingowe
podsumowanie listopada

Nie tylko zupełnie nowe technologie, jak śledzący półki robot Tally, czy te nieco starsze, ale wciąż pełne potencjału, jak kody QR, zasługują na uwagę.


Również klasyczne rozwiązania, takie jak kreatywnie wykorzystany karton, wciąż robią wrażenie! Podobnie jest z tworzywami sztucznymi czy słabolepnymi foliami, które odpowiednio użyte mogą okazać się niezwykle skuteczne.

Zapraszam do kolejnego przeglądu pełnego inspirujących możliwości i narzędzi, dzięki którym możecie jeszcze lepiej zaistnieć w przestrzeni sklepu.

Trade Marketingowe Podsumowanie Listopada 2024

Często używacie QR CODE w swoich grafikach?

Raczej nie! Po przejrzeniu swojego archiwum zdjęciowego twierdzę, iż raczej bardzo rzadko. A szkoda!

Najnowszy raport 1 WorldSync pokazuje, jak istotne jest ułatwienie shopperom dostępu do dodatkowej informacji o produkcie lub aktywacji, czyli w skrócie – przeniesienie konsumentów do „infosfery”, gdzie będą mogli znaleźć dodatkowe informacje przed dokonaniem zakupu lub już po nim.

Aż 64% badanych przyznaje, że skanuje kody QR podczas wizyt w sklepie. I jest to 10-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego.

Do jakich celów można je zastosować, widać w poniższych przykładach grafik materiałów POS.

Jako zaproszenie do gry

Jako uzupełnienie informacji o aktywacji konsumenckiej

Jako zewnętrzną bazę z przepisami kulinarnymi

Pełen raport analizujący to zagadnienie znajdziesz tutaj

Robot Tally
zabierze prace merchandiserom i przedstawicielom handlowym?

To cudowne urządzenie, które jeździ non stop po sklepie, dzięki zaawansowanemu systemowi skanerów i kamer monitoruje kilka razy dziennie wszystkie półki i ustawione na nich produkty. W czasie rzeczywistym raportuje do zarządzającego punktem handlowym braki w asortymencie, niezgodności cen itd. Nie bierze urlopu, nie chodzi na zwolnienia, nie miewa humorów…

Ale nie posprząta rozlanego jogurtu w alejce. Nie zaprowadzi do mamy zgubionego dziecka. Nie powiesi na półce wobblera.

Może też wystraszyć klientów. (To jest już trzecia generacja tego automatu, w porównaniu z pierwszą projektanci dodali ruchome oczka wyświetlane na ekranie – bo klienci obawiali się jeżdżącej po sklepie kolumny🙂).

Co nowego
w displayach kartonowych?

Oczywiście, że 90%, jak nie 95% projektowanych displayów to standardowe ćwierćpalety tackowe lub „monolity”. Zatowarowywane w magazynie „in-outy” lub rozkładane na miejscu „automaty”.

Oprócz toppera w takich konstrukcjach często nie ma miejsca na design oraz kreatywność. Dlatego jeżeli jest już budżet i okoliczności pozwalają na coś więcej, warto „podusić” agencję, aby dostać coś ekstra.

A że z kartonu też się da, widać na poniższych świeżych przykładach.

Tuż przy produkcie

Nie ma za wielu opcji, aby w miarę nieinwazyjnie powierzchniowo znaleźć miejsce na dodatkową komunikację już na półce, tuż przy produkcje. Wkładki do listew cenowych niestety są dość szczelnie zasłaniane przez same cenówki. Dlatego wszystkie „patenty”, jak przechytrzyć system, są takie cenne. Poniżej kilka z nich.

Doklejka z cienkiego PCV do specjalnej „uchylnej” listwy cenowej. W ten sposób pomimo że zachodzimy z komunikacją pod listwę, nie ma problemu z wyciągnięciem umiejscowionego tam produktu.

Podobny efekt, choć osiągnięty innym narzędziem. Również komunikacja schodząca pod listwę cenową. Jednak w całości oparta na specjalnej „nakładce” wydrukowanej na transparentnym tworzywie i zamocowanej w standardowej listwie cenowej.

A to najdroższy sposób – czyli dedykowana kompletna listwa, która ma własne cenówki oraz powierzchnię przeznaczoną na dodatkowy branding ponad nimi.

I na koniec specjalna nakładka z bigowanego tworzywa na pojedynczą cenówkę. Surowiec na tyle elastyczny, ale też solidnie zamocowany, tak że nie spada podczas wyciągania towaru z półki poniżej.

Branding
strefy chłodniczej

W tej kategorii nie ma u nas zbyt wielkiego ruchu, więc tym bardziej ucieszyło mnie to oznakowanie, na które natknąłem się ostatnio. Zwróćcie uwagę, jak jest ono niekłopotliwe w egzekucji!!!

Cztery zadrukowane paski folii ze słabolepnym klejem (nie ma potrzeby mycia szkła po jej zdjęciu) plus naklejka podłogowa. Prosty zestaw do implementacj przez każdego przedstawiciela w 15 max 20 minut. A jak a widoczność.

To skłoniło mnie do sięgnięcia w głąb archiwum i odnalezienia zdjęć z odwiedzonych kiedyś przezemnie portugalskich hipermarketów. Tam jak widać kategoria mrożonek waży więcej – więc i większa w niej walka o widoczność.

Ten sam co u nas patent z wyklejeniem drzwi, ale uzupełniony o podświetlony toperek (w końcu w ciągu chłodniczym zawsze jest dostęp do prądu)

Zaawansowany branding / teatralizacja chłodziarek w szczycie alei

A nawet prosta obudowa z zadrukowanego poliwęglanu na pojedynczej chłodziarce

A na koniec coś zobaczonego na targach EuroShop w Duseldorfie. Ekran LCD stanowiący dynamiczny, animowany cennik produktów. Przy rozwoju obecnej technologii mobilnej podmianą contentu w takim wyświetlaczu można już sterować zdalnie. Użyteczność więc komunikacyjna oraz reklamowa takiego narzędzia jest nie do przecenienia.

Lektura obowiązkowa
NEXUS

Jeżeli jeszcze nie czytaliście, to koniecznie musicie to nadrobić. Tym razem nie jest to pozycja związana z trade marketingiem, ale i tak gorąco ją tutaj polecam. Yuval Noah Harari, autor bestselera „Sapiens. Od zwierząt do bogów”, w najnowszej publikacji analizuje, w swoisty dla siebie sposób, czyli w ujęciu makro, mechanizmy związane z przepływem informacji i jego wpływem na historię ludzkości.

Jeżeli chcecie się więc między innymi dowiedzieć:

  • jak za pomocą opowieści dokonał się „rebranding” Jezusa w Syna Bożego,
  • jak wynalezienie druku i publikacja traktatu „Młot na czarownice” przyczyniły się do rozpętania kilkusetletniej histerii inkwizycyjnej w średniowiecznej Europie,
  • w jaki sposób teoria o międzynarodowym spisku lekarzy żydowskich wpłynęła na śmierć Stalina
  • jak algorytmy Facebooka doprowadziły do eskalacji ludobójstwa w Birmie
  • i na koniec dlaczego zjawisko AI (Artificial Intelligence) powinniśmy raczej tłumaczyć jako Alien Intelligence koniecznie musicie ją przeczytać!

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

  • 3m Projekt sp. k. Siedziba

    ul. Żurawia 71A
    15-540 Białystok

  • Dział Obsługi Klienta Marta Greś Senior Account Manager

    tel. 664 119 745
    e-mail: marta.gres@3mprojekt.com.pl

  •   Zuzanna Usakiewicz Account Executive

    tel. 787 995 720
    e-mail: zuzanna.usakiewicz@3mprojekt.com.pl

  • Sekretariat Iwona Bancarewicz

    tel. 85 664 22 30
    e-mail: biuro@3mprojekt.com.pl

  •   Robert Sieńko New Business Director

    tel. 608 651 588
    e-mail: robert.sienko@3mprojekt.com.pl

3M Projekt - logo
  • Strona główna
  • Co robimy
  • Portfolio
  • Blog
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Ustawienia cookies
  • PL
  • EN
© 2025 3m Projekt. All Rights reserved.
× Pobierz darmowy raport

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania poszczególnych jej funkcji (pliki cookies własne) oraz pliki cookies pochodzące od podmiotów trzecich w celu korzystania z narzędzi zewnętrznych (Google Analytics, YouTube, Vimeo, MailerLite). Do informacji, które są gromadzone w plikach cookies od podmiotów trzecich, mają dostęp dostawcy wymienionych narzędzi zewnętrznych. Dowiedz się więcej: polityka prywatności.

Czy wyrażasz zgodę na przechowywanie informacji oraz uzyskiwanie dostępu do informacji przechowywanych w plikach cookies?

Ustawienia szczegółowe Nie zgadzam się Zgadzam się

Widzimy, że cenisz swoją prywatność. Aby ułatwić Ci kontrolę prywatności, wdrożyliśmy mechanizm, który pozwala Ci dostosować wykorzystywanie w ramach naszej strony plików cookies oraz innych technologii śledzących.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu zapewnienia prawidłowego działania jej poszczególnych funkcji. Dodatkowo wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z narzędzi zewnętrznych. Więcej dowiesz się w polityce prywatności.

Jeżeli chcesz zaakceptować wszystkie zastosowane na stronie pliki cookies, po prostu kliknij w przycisk poniżej.

Akceptuję wszystkie pliki cookies

Aby dokonać bardziej zaawansowanych ustawień, skorzystaj z poniższych opcji.

  1. Te pliki cookies pozostaną aktywne zawsze i nie masz możliwości wyboru w tym zakresie, ponieważ są to pliki cookies, dzięki którym w sposób prawidłowy funkcjonują m.in. formularze na stronie oraz mechanizm autoryzacji do konta użytkownika. Dodatkowo w tych plikach cookies zapisana zostanie informacja o Twoich ustawieniach plików cookies.

  2. Na stronie wykorzystujemy multimedia z serwisów YouTube i Vimeo. Odtwarzacze tych multimediów wykorzystują do swojego działania pliki cookies pochodzące od ich dostawców. Dostawcy mogą uzyskiwać dostęp do informacji gromadzonych w plikach cookies oraz Twojego adresu IP. Informacje te wykorzystywane są w celu zapewnienia prawidłowego działania odtwarzaczy oraz w celach analitycznych. Możesz nie pozwolić na wykorzystanie plików cookies związanych z odtwarzaczami, ale nie będziesz w stanie zobaczyć treści osadzonych jako odtwarzacze multimediów.

  3. Na stronie znajdziesz formularze pozwalające Ci zapisać się do naszego newslettera. Formularz wykorzystuje do swojego prawidłowego działania pliki cookies pochodzące od dostawcy systemu newsletterowego MailerLite. Dostawca może uzyskiwać dostęp do informacji gromadzonych w plikach cookies oraz Twojego adresu IP. Informacje te wykorzystywane są w celu zapewnienia prawidłowego działania formularza oraz w celach analitycznych. Możesz wyłączyć pliki cookies związane z newsletterem. W takiej sytuacji nie będziesz w stanie zapisać się do newslettera.

  4. Na stronie korzystamy z Google Analytics - narzędzia pozwalającego na gromadzenie, przeglądanie oraz analizę statystyk związanych z aktywnością użytkowników. Google Analytics gromadzi informacje na temat Twojej aktywności na stronie oraz Twój adres IP. Informacje te mogą być przez firmę Google wykorzystywane przy budowaniu Twojego profilu użytkownika. Informacje pochodzące z Google Analytics mogą być wykorzystywane w ustawieniach kampanii reklamowych z wykorzystaniem Google Ads. Jeżeli sobie tego nie życzysz, możesz wyłączyć narzędzia Google.

Nie teraz Zapisz preferencje