Trade marketingowe podsumowanie marca 2025

Przegapione
okazje

Warto się przyłożyć
do projektu i budżetu

W ubiegłorocznym badaniu skuteczności materiałów POS wyszło nam, że końcówki regałów zajęły zaszczytne trzecie miejsce. Jest to więc bardzo skuteczne narzędzie ekspozycji i sprzedaży. Stąd konstrukcje te stanowią z reguły przykłady bardzo rzetelnie zaprojektowanych i wyprodukowanych materiałów POS. I to nie tylko w kategorii alkoholowej.

Królują tutaj przede wszystkim trwałe surowce, takie jak płyta meblowa oraz MDF, a także oświetlenie w naprawdę wielu wariantach. Często można też spotkać większe lub mniejsze chłodziarki (w końcu najczęściej te zabudowy są zlokalizowane w pobliżu kas – a więc mogą serwować produkt gotowy do użycia).

Wiosna w kanale DIY

Kanał hipermarketów budowlanych jest specyficzny, jeżeli chodzi o znajdujące się w nim materiały POS. A to za sprawą prezentowanych tam produktów często występujących w nietypowym kształcie. Wymaga to od projektantów bardzo kreatywnego podejścia do swojej pracy, bo tego asortymentu z reguły nie da się pokazać w standardowy sposób!

Oczywiście, czytając go, należy mieć na uwadze, że badanie zostało co prawda zrobione przez szacowny instytut badawczy ARC, ale zamówiło je Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. A staropolskie przysłowie mówi: „Każda pliszka swój ogonek chwali” 🙂