Trade
marketingowe
podsumowanie
października
2025

Promocje miały napędzać sprzedaż, a coraz częściej tylko przesuwają zakupy w czasie. Shopper kupuje wcześniej, nie więcej – mówiła Katarzyna Józefiak z NielsenIQ podczas ostatniej konferencji Hurt & Detal.

Z prezentowanych danych wynika, że niemal połowa akcji nie przynosi realnego wzrostu wolumenu. Bo jeśli wszystko jest w promocji – nic już nią nie jest. A wtedy prawdziwą wartością staje się pomysł. Zaskoczenie. Kontekst. Mechanizm, który daje coś więcej niż rabat. Bo tylko wtedy promocja staje się prawdziwym impulsem.

Trade marketingowe podsumowanie października 2025

Opakowanie to najważniejszy predyktor zakupu

Związek między długością spojrzenia a wyborem produktu jest bezdyskusyjny. Im dłużej klient patrzy na opakowanie, tym większe prawdopodobieństwo zakupu.

Może więc te wszystkie konstrukcje ekspozycyjne a’la bigger packshot jednak mają głębszy sens 🙂

Poniżej kilka przykładów z różnych kategorii. Są to moim zdaniem bardzo udane  displaye i zabudowy paletowe stawiające na pierwszym planie właśnie produkt i opakowanie.

Źródła: Marketing Science Institute – Shopper Eye-Cue Report (2024), Quirks – Using Eye Tracking to Understand Price Sensitivity (2023), Attention Insight – Packaging Design Research (2024), Journal of Electronic Commerce Research (2022)

POSitive Trademarketing – konferencja wydawnictwa Hurt i Detal

Poniżej kilka wniosków z prelekcji AC Nielsen i GFK. Jeżeli was tam nie było poczytajcie u nas: