Już 16 maja w Warszawie
Shopper Marketing Conference 2024!
Dowiedz się więcej

Shopper Marketing - konferencja - 11.05.2023 Warszawa

O konferencji

Zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie, skierowane do szeroko pojętej branży trade i shopper marketingowej. Nie była ona w ostatnich latach rozpieszczana ani ilością, ani jakością specjalistycznych eventów. A rynek sprzedaży detalicznej w tym czasie nie spał!

Dlatego też naszym celem jest stworzenie konferencji, która będzie źródłem praktycznej wiedzy oraz inspiracji dla profesjonalistów zajmujących się na co dzień wspieraniem sprzedaży detalicznej produktów w różnych kategoriach FMCG i nie tylko.

Do podzielenia się swoją wiedzą zaprosiliśmy ludzi, którzy mają naprawdę coś istotnego do powiedzenia w tym obszarze. Sprawdźcie sami!

Agenda

  1. 9.30 - 10.00

    Rejestracja uczestników

  2. 10.00 - 10.45

    Sapiens na zakupach

    O tym, jak decydujemy, oceniamy, wybieramy i dlaczego jesteśmy tak przewidywalnie irracjonalni.

    Rozejrzyj się wokół – podejrzewam, że w swojej szafie, na biurku czy kuchni znajdziesz mnóstwo rzeczy, których naprawdę nie potrzebujesz. A które kiedyś na zakupach wydały się niezbędne. Gdy teraz zadam ci pytanie, po co ci one, twój mózg podpowie ci być może kilka racjonalnych argumentów. Wszystko po to, by złagodzić dysonans poznawczy, z którym musisz się mierzyć. Nie martw się – nie ty jeden. Nie ty jedna. Taka już natura Sapiens na zakupach, którego można spokojnie określić mianem przewidywalnie irracjonalnego.

    O pułapkach, w jakie wpadamy i o mechanizmach, które wpływają na wybór w określonym kontekście oraz o projektowaniu architektury wyboru dowiesz się ode mnie bardzo dużo. Jak tę wiedzę wykorzystasz — to już twoja decyzja.

    Piotr Bucki
    Piotr Bucki

    Wykładowca, nauczyciel, dziennikarz, szkoleniowiec autor książki Sapiens na zakupach

  3. 10.45 - 11.15

    Droga do sklepu smart shoppera 2023. Kampanie promocyjne drive to store w kategorii FMCG, retail z pomiarem odwiedzin w sklepach

    Przedstawię aktualną personę polskiego smartshoppera charakteryzującą się niską lojalnością wobec jednej sieci handlowej oraz jak nowe technologie pomagają Polakom w podejmowaniu rozsądnych decyzji dotyczących zakupów w sklepach stacjonarnych. Omówię wnioski płynące z kampanii drive-to store produktu FMCG i rolę e-gazetki w procesie planowania codziennych zakupów.

    Marcin Lenkiewicz
    Marcin Lenkiewicz

    Współzałożyciel i wiceprezes Grupy BLIX

  4. 11.15 - 11.30

    Przerwa kawowa

  5. 11.30 - 12.00

    Większość brief'ów trade marketingowych jest bez sensu

    Podczas swojej prezentacji omówię najczęściej popełniane błędy w konstruowaniu briefów na aktywacje trade marketingowe. Klienci którzy ich unikają zyskują realną przewagę rynkową. Dlaczego? Otóż dlatego, iż gwarantują sobie znacznie efektywniejszą pracę wynajętych agencji. A to w prosty sposób przekłada się na jakość i szybkość generowanych pomysłów! Dlaczego więc nie spróbować.

    Robert Sieńko
    Robert Sieńko

    New bussines director w 3m Projekt, autor cyklu Trade Marketingowe Podsumowanie Miesiąca

  6. 12.00 - 12.30

    Merchandising – twój cichy sprzymierzeniec w walce o wyższą sprzedaż

    • Czy merchandising rzeczywiście sprzedaje?
    • Wyzwania i błędy, które sprawiają, że nie ma efektów sprzedażowych
    • Które z 100 czynników merchandisingowych są najbardziej skuteczne?
    • Przykłady rozwiązań merchandisingowych, które zwiększyły rentowość
    Roman Szymczak
    Roman Szymczak

    Ekspert trade marketingu autor książki Merchandising - zarządzanie kategorią w punkcie sprzedaży

  7. 12.30 - 13.00

    Efektywność promocji gazetkowych

    W ramach wystąpienia przedstawione zostanie case study produktów z kategorii piwa, gdzie dla jednej z marek przeanalizowaliśmy wpływ na sprzedaż schematu promocyjnego, głębokości obniżki cenowej czy numeru strony w gazetce, na której zamieszczony jest komunikat.

    Julita Pryzmont
    Julita Pryzmont

    Business Development and Communication Director HiperCom Poland

    Maciej Gliński
    Maciej Gliński

    Analityk Centrum Monitorowania Rynku

  8. 13.00 - 14.00

    Lunch

  9. 14.00 - 14.30

    Nowoczesny trade marketing omnichanel - budowanie doświadczeń zakupowych klientów w różnych kanałach dystrybucji (online i offline)

    • Jak budować jedno doświadczenie Klienta dla kanałów offline/online z uwzględnieniem różnic asortymentowych i cenowych
    • Jak budować widoczność produktów i promocji w zależności od kategorii
    • Jakich danych wymagać od retailerów i jak ich używać do budowania strategii trade i promo
    Tomasz Michalski
    Tomasz Michalski

    CEO w CEPD.tech (Pelion S.A.) wcześniej Director Sales & Marketing frisco.pl

  10. 14.30 - 15.00

    Jak komunikacja POSM działa na ludzi? Prognozowanie wpływu POSM na nabywców przed jego wprowadzeniem na rynek

    Różne wersje POSM o podobnej wielkości mogą nawet kilkukrotnie różnić się siłą wpływu na sprzedaż. Jakie są kluczowe kryteria, które powodują, że POSM działa i wpływa pozytywnie na zachowania zakupowe? W trakcie wystąpienia przedstawimy najnowsze trendy związane z badaniami POSM za pomocą wirtualizacji, pomiarów behawioralnych oraz modeli AI.

    Dobromir Ciaś
    Dobromir Ciaś

    Managing Director EDGE NPD

    Piotr Ciąćka
    Piotr Ciąćka

    Innovation Business Lead Client Director, KANTAR

  11. 15.00 - 15.30

    Tylko nie loteria!

    • O tym, dlaczego jedni Klienci kochają loterie, a inni unikają ich jak ognia
    • I jak to się dzieje, że Ci drudzy w końcu kiedyś i tak dołączają do tych pierwszych 😊
    • Analiza mechanizmów loteryjnych w kontekście realizacji konkretnych celów sprzedażowych
    Joanna Karpisz
    Joanna Karpisz

    Dyrektorka zarządzająca, GRZEGRZÓŁKA LOTERIE

  12. 15.30 - 15.45

    Przerwa kawowa

  13. 15.45 - 16.15

    Technologia IoT, Big Data oraz Ai na usługach trade marketingu

    • W swojej prezentacji opowiemy jak dzięki nowoczesnym rozwiązaniom można analizować faktyczną rotację produktów w dowolnych sklepach
    • Jak zbadać, które z dodatkowych lokalizacji przynoszą największe zwroty z inwestycji
    • A także w jaki sposób można precyzyjnie obserwować sprzedaż z konkretnych półek, regałów a także display’ów
    Łukasz Miczek
    Łukasz Miczek

    CEO & co-founder, Perfect Data

    Krzysztof Grucela
    Krzysztof Grucela

    Board Member and co-founder, Perfect Data

  14. 16.15 - 16.45

    Oczekiwania omni-klientów i ich wybrane implikacje dla (e)trade marketingu

    W naszej prezentacji podzielimy się niektórymi wynikami wielkiego badania konsumenckiego wspólnie zrealizowanego przez Google i Ipsos na polskim rynku. Zbadaliśmy, czego w dobie omnichannelu oczekują od retailerów klienci w takich branżach jak kosmetyki, meble, elektronika, odzież i DIY. Wykażemy, że sztywne dzielenie aktywności marketingowych na online i offline traci sens. Trade marketing jest możliwy i potrzebny również w e-commerce; trade marketing w sklepie „murowanym” powinien natomiast brać pod uwagę to, co sklep (lub marka) robi online. Postawimy tezę, że warto patrzeć na trade marketing i e-trade marketing jako istotne elementy większej całości zharmonizowanych działań marketingowych, a nie autonomiczne narzędzia izolowane od pozostałych.

    Mateusz Głowacki
    Mateusz Głowacki

    Director, Innovation & Market Strategy and Understanding, IPSOS

    Dorota Bigo
    Dorota Bigo

    Industry Head, Enterprise, Google Poland

Zobacz jak wyglądała
poprzednia edycja
Poprzednia edycja

Kontakt do organizatora