O konferencji
Zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie, skierowane do szeroko pojętej branży trade i shopper marketingowej. Nie była ona w ostatnich latach rozpieszczana ani ilością, ani jakością specjalistycznych eventów. A rynek sprzedaży detalicznej w tym czasie nie spał!
Dlatego też naszym celem jest stworzenie konferencji, która będzie źródłem praktycznej wiedzy oraz inspiracji dla profesjonalistów zajmujących się na co dzień wspieraniem sprzedaży detalicznej produktów w różnych kategoriach FMCG i nie tylko.
Do podzielenia się swoją wiedzą zaprosiliśmy ludzi, którzy mają naprawdę coś istotnego do powiedzenia w tym obszarze. Sprawdźcie sami!
Agenda
- 9.30 - 10.00
Rejestracja uczestników
- 10.00 - 10.45
Sapiens na zakupach
O tym, jak decydujemy, oceniamy, wybieramy i dlaczego jesteśmy tak przewidywalnie irracjonalni.
Rozejrzyj się wokół – podejrzewam, że w swojej szafie, na biurku czy kuchni znajdziesz mnóstwo rzeczy, których naprawdę nie potrzebujesz. A które kiedyś na zakupach wydały się niezbędne. Gdy teraz zadam ci pytanie, po co ci one, twój mózg podpowie ci być może kilka racjonalnych argumentów. Wszystko po to, by złagodzić dysonans poznawczy, z którym musisz się mierzyć. Nie martw się – nie ty jeden. Nie ty jedna. Taka już natura Sapiens na zakupach, którego można spokojnie określić mianem przewidywalnie irracjonalnego.
O pułapkach, w jakie wpadamy i o mechanizmach, które wpływają na wybór w określonym kontekście oraz o projektowaniu architektury wyboru dowiesz się ode mnie bardzo dużo. Jak tę wiedzę wykorzystasz — to już twoja decyzja.
Piotr BuckiWykładowca, nauczyciel, dziennikarz, szkoleniowiec autor książki Sapiens na zakupach
- 10.45 - 11.15
Droga do sklepu smart shoppera 2023. Kampanie promocyjne drive to store w kategorii FMCG, retail z pomiarem odwiedzin w sklepach
Przedstawię aktualną personę polskiego smartshoppera charakteryzującą się niską lojalnością wobec jednej sieci handlowej oraz jak nowe technologie pomagają Polakom w podejmowaniu rozsądnych decyzji dotyczących zakupów w sklepach stacjonarnych. Omówię wnioski płynące z kampanii drive-to store produktu FMCG i rolę e-gazetki w procesie planowania codziennych zakupów.
Marcin LenkiewiczWspółzałożyciel i wiceprezes Grupy BLIX
- 11.15 - 11.30
Przerwa kawowa
- 11.30 - 12.00
Większość brief'ów trade marketingowych jest bez sensu
Podczas swojej prezentacji omówię najczęściej popełniane błędy w konstruowaniu briefów na aktywacje trade marketingowe. Klienci którzy ich unikają zyskują realną przewagę rynkową. Dlaczego? Otóż dlatego, iż gwarantują sobie znacznie efektywniejszą pracę wynajętych agencji. A to w prosty sposób przekłada się na jakość i szybkość generowanych pomysłów! Dlaczego więc nie spróbować.
Robert SieńkoNew bussines director w 3m Projekt, autor cyklu Trade Marketingowe Podsumowanie Miesiąca
- 12.00 - 12.30
Merchandising – twój cichy sprzymierzeniec w walce o wyższą sprzedaż
- Czy merchandising rzeczywiście sprzedaje?
- Wyzwania i błędy, które sprawiają, że nie ma efektów sprzedażowych
- Które z 100 czynników merchandisingowych są najbardziej skuteczne?
- Przykłady rozwiązań merchandisingowych, które zwiększyły rentowość
Roman SzymczakEkspert trade marketingu autor książki Merchandising - zarządzanie kategorią w punkcie sprzedaży
- 12.30 - 13.00
Efektywność promocji gazetkowych
W ramach wystąpienia przedstawione zostanie case study produktów z kategorii piwa, gdzie dla jednej z marek przeanalizowaliśmy wpływ na sprzedaż schematu promocyjnego, głębokości obniżki cenowej czy numeru strony w gazetce, na której zamieszczony jest komunikat.
Julita PryzmontBusiness Development and Communication Director HiperCom Poland
Maciej GlińskiAnalityk Centrum Monitorowania Rynku
- 13.00 - 14.00
Lunch
- 14.00 - 14.30
Nowoczesny trade marketing omnichanel - budowanie doświadczeń zakupowych klientów w różnych kanałach dystrybucji (online i offline)
- Jak budować jedno doświadczenie Klienta dla kanałów offline/online z uwzględnieniem różnic asortymentowych i cenowych
- Jak budować widoczność produktów i promocji w zależności od kategorii
- Jakich danych wymagać od retailerów i jak ich używać do budowania strategii trade i promo
Tomasz MichalskiCEO w CEPD.tech (Pelion S.A.) wcześniej Director Sales & Marketing frisco.pl
- 14.30 - 15.00
Jak komunikacja POSM działa na ludzi? Prognozowanie wpływu POSM na nabywców przed jego wprowadzeniem na rynek
Różne wersje POSM o podobnej wielkości mogą nawet kilkukrotnie różnić się siłą wpływu na sprzedaż. Jakie są kluczowe kryteria, które powodują, że POSM działa i wpływa pozytywnie na zachowania zakupowe? W trakcie wystąpienia przedstawimy najnowsze trendy związane z badaniami POSM za pomocą wirtualizacji, pomiarów behawioralnych oraz modeli AI.
Dobromir CiaśManaging Director EDGE NPD
Piotr CiąćkaInnovation Business Lead Client Director, KANTAR
- 15.00 - 15.30
Tylko nie loteria!
- O tym, dlaczego jedni Klienci kochają loterie, a inni unikają ich jak ognia
- I jak to się dzieje, że Ci drudzy w końcu kiedyś i tak dołączają do tych pierwszych 😊
- Analiza mechanizmów loteryjnych w kontekście realizacji konkretnych celów sprzedażowych
Joanna KarpiszDyrektorka zarządzająca, GRZEGRZÓŁKA LOTERIE
- 15.30 - 15.45
Przerwa kawowa
- 15.45 - 16.15
Technologia IoT, Big Data oraz Ai na usługach trade marketingu
- W swojej prezentacji opowiemy jak dzięki nowoczesnym rozwiązaniom można analizować faktyczną rotację produktów w dowolnych sklepach
- Jak zbadać, które z dodatkowych lokalizacji przynoszą największe zwroty z inwestycji
- A także w jaki sposób można precyzyjnie obserwować sprzedaż z konkretnych półek, regałów a także display’ów
Łukasz MiczekCEO & co-founder, Perfect Data
Krzysztof GrucelaBoard Member and co-founder, Perfect Data
- 16.15 - 16.45
Oczekiwania omni-klientów i ich wybrane implikacje dla (e)trade marketingu
W naszej prezentacji podzielimy się niektórymi wynikami wielkiego badania konsumenckiego wspólnie zrealizowanego przez Google i Ipsos na polskim rynku. Zbadaliśmy, czego w dobie omnichannelu oczekują od retailerów klienci w takich branżach jak kosmetyki, meble, elektronika, odzież i DIY. Wykażemy, że sztywne dzielenie aktywności marketingowych na online i offline traci sens. Trade marketing jest możliwy i potrzebny również w e-commerce; trade marketing w sklepie „murowanym” powinien natomiast brać pod uwagę to, co sklep (lub marka) robi online. Postawimy tezę, że warto patrzeć na trade marketing i e-trade marketing jako istotne elementy większej całości zharmonizowanych działań marketingowych, a nie autonomiczne narzędzia izolowane od pozostałych.
Mateusz GłowackiDirector, Innovation & Market Strategy and Understanding, IPSOS
Dorota BigoIndustry Head, Enterprise, Google Poland
poprzednia edycja