Już 16 maja w Warszawie
Shopper Marketing Conference 2024!
Dowiedz się więcej

Nie tylko cukierki i psikusy notują wzrosty w okresie Halloween

Przy okazji tego święta na naszym rodzimym rynku dzieje się niewiele (pisaliśmy o tym już rok temu). Dlatego poniższy przykład jest z rynku brytyjskiego. To właśnie tam SC Johnson zanotowało 262-procentowy wzrost sprzedaży promowanego zapachu dyniowego Glade.
Ta ekspozycja paletowa sprawiła, iż w 400 sklepach sieci detalicznej Wilko dyniowy zapach był przez 7 tygodni najlepiej sprzedającym się produktem z tej kategorii.
Przy okazji producent prezentowanej zabudowy, Smurfit Kappa Group, wygrał główną nagrodę w konkursie POPAI UK & Ireland 2023.

Recycling ekspozycji paletowych

Wypasione zabudowy paletowe to nigdy
nie są małe pieniądze. Tym bardziej cieszy fakt, iż zdarza się, że czas poświęcony na ich zaprojektowanie oraz budżet potrzebny na produkcję nie idą na marne wraz z końcem aktywacji.
Poniższe dwa przykłady to bardzo udana adaptacja ekspozycji dokonanej przez samego detalistę. Wykorzystał on zabudowy z kategorii alkoholowej do promocji zupełnie odmiennego asortymentu.

Drugie spostrzeżenie, a w zasadzie zaskoczenie odnosi się do tego,w jak wielu kategoriach marki własne sieci mają miejsce na pudle! Nabiał, wędliny paczkowane czy lody impulsowe – to tylko mały przykład!

Oczywiście nie dziwi to managerów pracujących w tych kategoriach – ale dobrze jest popatrzeć na to, co się dzieje na sąsiednich sklepowych półkach, gdzie także sprzedawane są nasze produkty.

W poniższym displayu Bebilon zastosował bardzo sprytny zabieg z aplikacją dodatkowych elementów z metalizowanego kartonu. Dzięki temu standardowo drukowany display zyskał extra detale z bardzo widocznym komunikatem umieszczonym na złotym tle.

Podobny zabieg, choć na znacznie mniejszą skalę, widać na tym displayu Procter & Gamble. Tutaj taką aplikacją są gwiazdki z logotypami. Swoją drogą to pierwszy bożonarodzeniowy display, jaki zauważyliśmy na rynku w tym roku – to było już 17 października!