Już 16 maja w Warszawie
Shopper Marketing Conference 2024!
Dowiedz się więcej

Akademia Pana Kleksa – extrapomysł na współpracę marek z filmem – szkoda, że film taki słaby…

Miało być tak super, a wyszło jak zwykle. Chodzi oczywiście o wskrzeszenie kultowej postaci z naszego dzieciństwa, czyli Pana Kleksa. Od czasu wymyślenia tego bohatera przez Jana Brzechwę minęło już prawie 80 lat, a 40 lat upłynęło od filmów z Piotrem Fronczewskim. Świat zaś w tym czasie poszedł mocno do przodu. W literaturze i filmie pojawiło się mnóstwo szkół dla specjalnie uzdolnionych dzieci, żeby przywołać chociażby największy fenomen, czyli Hogwart – Szkołę Magii i Czarodziejstwa z serii książek o Harrym Potterze. Poprzeczka przed producentami filmu była więc ustawiona bardzo wysoko. I niestety nie udało się im do niej doskoczyć – stworzyli opowieść nudną i chaotyczną.

Co nie umniejsza oczywiście brandom, które zdecydowały się zainwestować w tę franczyzę. Szkoda tylko, że prawdopodobnie nie pociągnie ona sprzedaży tak, jak by można było tego oczekiwać. Bo zarówno FoodWell, jak i Pelikan z pewnością napracowały się bardzo mocno, tworząc nie tylko dedykowane materiały POS, lecz także przede wszystkim całe linie produktowe. A to jest już naprawdę wyższa szkoła jazdy!

Informacja z ostatniej chwili. Film obejrzało już 2.000.000 widzów i jest decyzja o nakręceniu części drugiej. Może więc trud zaangażowanych we franczyzę marek nie pójdzie na darmo.

Dlatego nowością dla nas był widok obrandowanych owoców firmy SanLucar – globalnego dostawcy cytrusów. Jeśli dobrze przyjrzymy się zdjęciom, to nie chodzi tu wyłącznie o motywy franczyzy Disneya z animacją Wish widoczną zarówno na topperach, jak i samych opakowaniach owoców. Logotyp firmy widać również na kartonach oraz skrzynkach.

Animacje na nośniki digital signage też trzeba umieć robić

Nie tylko LCD

Jeżeli chodzi o dynamiczną komunikację w punkcie sprzedaży, oprócz ekranów LCD mamy również do dyspozycji technologię LED. Jakość obrazu na takich panelach nie będzie oczywiście tak dobra jak w przypadku LCD, ale można osiągnąć bardzo zróżnicowane formaty. Taki nietypowy kształt końcówki regału spotkaliśmy kiedyś w jednym z portugalskich hipermarketów. To naprawdę bardzo wyróżniająca się w przestrzeni sklepu konstrukcja!

Technologia LED w materiałach POS

Drukowane kupony zniżkowe – czy ktoś to jeszcze pamięta?

Tak czy inaczej, inwestycja w taką tradycyjną aktywację jest jak najbardziej słuszna. W przeglądanych przez nas w ostatnim czasie dwóch raportach o skuteczności aktywacji konsumenckich programy lojalnościowe mieszczą się na podium najbardziej lubianych przez klientów i używanych przez nich form wsparcia sprzedaży.

Bezkompromisowy appetizing

W ubiegłym miesiącu był Światowy Dzień Pizzy, a my dość przypadkowo trafiliśmy tego dnia na nowy display Coca-Coli. Naszym zdaniem appetizing aż z niego wycieka, jak ciągnący się ser 🙂.
Bardzo czytelna, dosłowna i jednoznaczna jest ta grafika. Tak sugestywna, iż nie potrzebuje nawet żadnego CTA (call to action).

Apetyczne zabiegi w projekcie ekspozycji możliwe są nie tylko w przypadku pizzy. Poniżej kilka przykładów z innych kategorii, przy których już po pierwszym spojrzeniu ślinka  cieknie.

Ich projektanci dobrze zdawali sobie sprawę z sugestywności dużych, dobrze sfotografowanych detali owoców, roślin lub ludzi. 

A co tam słychać w wielkim świecie?

W wielkim świecie przyznają sobie różne nagrody. Obecnie trwa nabór do kolejnej edycji międzynarodowego konkursu SHOP! Global Awards, w którym nagradzane są najlepsze rozwiązania POS z różnych rynków i kategorii. Jeżeli macie więc coś kreatywnego, to się nie krępujcie. Będzie powód, aby wypisać sobie delegację do Cincinnati 🙂.
Nagrodzone w ubiegłym roku materiały można obejrzeć na poniższym filmie.

Irytują Cię branżowe spotkania, na których prelegenci opowiadają głównie o tym, jacy oni są fajni, przy okazji przekazując mało wartościowych treści dla słuchaczy?
Nudzą Cię prezentacje, które udają, że są merytoryczne, ale tak naprawdę powielają tylko znane wszystkim w środowisku dane?
Rozczarowują Cię pokazywane case studies, gdyż z reguły nie przystają do naszej rodzimej rzeczywistości?

Jeżeli po prostu czujesz, że Ty oraz cała branża trade marketingowa zasługujecie na poważny i profesjonalny event, to nasza druga już edycja konferencji jest właśnie dla Ciebie!
Po raz kolejny przygotowaliśmy arcyciekawy i merytoryczny program. Z samymi profesjonalistami w roli prelegentów. Bez lania wody i ściemniania. Tylko o tym, co naprawdę może interesować trade i shopper marketerów.

Na scenie w tym roku wystąpią między innymi:

Już dziś zarezerwuj sobie koniecznie ten termin w swoim kalendarzu!