Już 16 maja w Warszawie
Shopper Marketing Conference 2024!
Dowiedz się więcej

Zdecydowanie lepiej poradził sobie z tym zadaniem Ambi Pur. W swojej konstrukcji uchwycił łazienkowy klimat w punkt:

  • błękitno-biała, kojarząca się z czystością i świeżością grafika imitująca terakotę,
  • półeczki i cokoliki,
  • spłuczka,
  • no i oczywiście mały sedesik!

Komunikat oraz branding może nie do końca mocno widoczne, ale tutaj raczej forma ma przyciągnąć uwagę shoppera.
(Na wszelki wypadek kartonowy sedes został przez projektantów tak umieszczony, że dowcipnisiom trudno będzie na nim usiąść do zdjęcia).

2) Rewolucja w oświetleniu POS?

Nasi rodacy pod przywództwem Marcina Ratajczaka z niemieckiego start-upa Inuru znowu planują zaskoczyć świat. Po świecących etykietach OLED przyszedł czas na produkt być może bardziej rewolucyjny. Popatrzcie na te nowe panele. Jak piszą ich twórcy w swoich materiałach promocyjnych, do oświetlenia tych powierzchni potrzebny jest tylko 1% dotychczas używanej mocy. Oczami wyobraźni już widzimy całe displaye zasilane baterią zegarkową albo paluszkiem!

3) Świecąca rzeczywistość

Póki Inuru nie zawojuje swoją technologią świata, realia krajowych sklepów są niestety brutalne. To, co miało świecić, nie zawsze świeci. W ramach oszczędności sklepy bardzo często nie podłączają konstrukcji do prądu.

Stawia to przed projektantami POS-ów oraz ich klientami dodatkowe wyzwanie. Teraz projektowanie musi zakładać, że nasza konstrukcja nawet po odłączeniu od napięcia będzie nadal atrakcyjna, a przede wszystkim zrozumiała dla konsumenta.

Czarne ekrany LCD nie są najlepszym wabikiem dla wzroku.

Jak również pozbawione praktycznie całego podświetlenia alejki alkoholowe.

Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.

4) Badanie z Proxi.cloud

Shopperzy chodzą w tym roku częściej do sklepów. I to średnio aż o 10% (w porównaniu z rokiem ubiegłym). Tak wynika z najświeższej analizy przygotowanej przez Proxi Cloud na potrzeby naszego biuletynu. Daje to wszystkim producentom aż o 10% więcej szansy na kontakt ze klientem. Bo nie dość że chodzą częściej to spędzają w nich więcej czasu. Jak to wykorzystać? To temat na zupełnie inną opowieść 🙂

Proxi.cloud - raport dla trademarketingowego podsumowania miesiąca

5) Gondola, czyli inaczej mówiąc, końcówka regału

Przyjrzyjmy się więc, jak tę moc wykorzystują producenci w różnych kategoriach. Ponieważ zabudowy końcówek są z reguły materiałem permanentnym, zakontraktowanym na dwa–trzy lata, zarówno konstrukcje, jak i surowce użyte do ich produkcji są efektowne i trwałe.

Najpopularniejszym rozwiązaniem jest płyta melaminowana oklejona pełnokolorowym wydrukiem, z ewentualnymi detalami drukowanymi dodatkowo na PCV.

W wersjach bardziej zaawansowanych dochodzą malowane proszkowo profile, lakierowany MDF, podświetlenia oraz teatralizacje.

W wersji „na wypasie” zobaczymy sterowanie oświetleniem oraz listwy z panelami LED.

Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.
Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.

I na koniec smutne materiały EKO – naturalne. Dlaczego smutne? Bo osiągany na nich efekt jest wynikiem zastosowania paneli z martwym niestety porostem zwanym chrobotkiem, który w dodatku jest sztucznie barwiony na ten soczysty zielony kolor 😟

EKO materiały POS

6) W dziale warzywnym

Niełatwo znaleźć materiał POS, który można zastosować w dziale warzywnym. Popatrzcie, jak kreatywnie poradziła sobie z tym ta hala CRF. Tunel foliowy ma szybkie i bardzo proste skojarzenie ze zdrowymi warzywami z własnego ogródka. Konotacja więc wręcz idealna dla tej kategorii. Dodatkowo ekspozycja własnego asortymentu, bo takie tunele też tutaj można kupić. Rewelacyjne pomysł i wykonanie!

Dział warzywny - materiały POS

7) Świeże owoce

Apetyczne owoce są z pewnością bardzo dobrym detalem dopełniającym każdą ekspozycję. A w dodatku jeżeli są one świeże i prawdziwe!

Ta konstrukcja Corony zrobiła na nas wrażenie. Wiadomo, że limonka jest nieodzownym elementem tego napoju (spójnym zresztą z aktualną komunikacją).

I proszę! Świeże limonki w kubełku na ekspozycji!

(No i dodatkowo to drewno w spłowiałych kolorach od razu kojarzących się z plażą…).

Świeże owoce w materiałach POS

Nie najgorzej w tej roli spisują się też owoce plastikowe. Cytryny, pomarańcze, wiśnie – wszystko, co tylko „urosło” ­­w chińskiej fabryce 🙂

8) Dyspensery grawitacyjne

Wyjście ze swoim towarem przed półkę zawsze jest dobrym pomysłem. Podnosimy widoczność i wpadamy w oko konsumentowi przed produktami konkurencji.

Oczywiście taki dyspenser możemy wyposażyć w „bigger packshot”, jak poniższym przykładzie Olimpu. Ale chyba znacznie lepiej zadziałałoby tutaj jakieś chwytliwe CTA. W końcu jesteśmy na wysokości wzroku klienta.

Dyspensery grawitacyjne

Grawitacyjny mechanizm można zastosować nie tylko w przypadku napojów, lecz także puszek czy nawet słoików.

9) Szansa zamiast kłopotu

Na opakowaniach zawsze jest za mało miejsca na dodatkowe informacje!

Jednak przy odrobinie fantazji także kod EAN może stanowić motyw wzmacniający przekaz brandu. Popatrzcie na te przykłady kreatywnego zaadaptowania do projektu opakowań kodu paskowego.

Kody EAN

10) Shopper Marketing Conference

Oj działo się 11 maja!

167 uczestników

325 minut wykładów

14 prelegentów

Atmosfera profesjonalnego entuzjazmu.

Zobaczcie zresztą sami.

Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.

Cały team 3m Projekt pracujący nad tym eventem pięknie dziękuje wszystkim uczestnikom i mówi: do zobaczenia za rok!

Shopper Marketing Conference - event box