Już 16 maja w Warszawie
Shopper Marketing Conference 2024!
Dowiedz się więcej

1) Święto kreacji na EuroShop 2023

Te największe na świecie targi poświęcone handlowi detalicznemu odbywają się w Düsseldorfie raz na trzy lata. My w 3m Projekt uwielbiamy na nie jeździć.
Robimy to zawsze silną, kilkuosobową ekipą. Dlaczego?
Otóż dlatego, że właśnie na tej imprezie widać jak w soczewce, iż trade i shopper marketing mają się na świecie świetnie. Że nadal bardzo prężnie się rozwijają i są one beneficjentami bardzo znacznych budżetów marketingowych. Wracamy więc stamtąd naładowani energią i pomysłami. Oraz wiarą w sens naszej pracy.

Główny wniosek z tegorocznej wizyty to KREACJA is the KING! Oczywiście jakieś nowe rozwiązania technologiczne też były. Jakieś ekrany LCD, jakieś hologramy, jakieś roboty i automaty. Ale to, co było najbardziej efektowne, co najmocniej przyciągało wzrok, co składało największe „obietnice” przechodzącym obok ludziom, to naprawdę kreatywne formy oraz grafiki. Technologia była tylko ich uzupełnieniem.

Najlepszym przykładem jest ta instalacja z tytułowej grafiki. Jest prawie pewne, że takie dwa manekiny w witrynie sklepowej złapią więcej klienckich spojrzeń niż jakikolwiek ciekłokrystaliczny panel z filmem albo animacją.

Poniżej jeszcze kilka przykładów naprawdę kreatywnych, przyciągających uwagę konstrukcji:

Nawet stricte budowlany surowiec, jakim jest płyta OSB, może bardzo dobrze wyglądać w odpowiednio zaprojektowanej bryle:

EuroShop 2023 - kreacje

Oprócz tego polecamy Waszej uwadze jeszcze kilka ciekawostek:

Billboard do samodzielnej obsługi z systemem OWZ

Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.

Zabudowa ćwierćpalety z ekranem LCD (konstrukcja nagrodzona w konkursie POPAI)

Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.
EuroShop 2023 - kreacje

System ekranów digital signage zintegrowanych z komunikacją promocyjną ekspozycji ćwierćpaletowych

Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.

System prostych podajników refill uruchamianych siłą mięśni klienta

Zastosowanie plexi FLUO w małych formach naladowych

2) Shopper Marketing Conference

Shopper Marketing Conference 2023

Za dwa tygodnie wzrosną ceny udziału w naszej konferencji. Jeżeli jeszcze się nie zgłosiliście, to nie ma co dłużej zwlekać!

Program baaardzo merytorycznych prezentacji poniżej:

Sapiens na Zakupach
Piotr Bucki

Droga do sklepu smart shoppera 2023. Kampanie promocyjne drive to store w kategorii FMCG, retail z pomiarem odwiedzin w sklepach
Marcin Lenkiewicz, Grupa BLIX

Większość briefów trade marketingowych jest bez sensu
Robert Sieńko, 3m Projekt

Merchandising – twój cichy sprzymierzeniec w walce o wyższą sprzedaż
Roman Szymczak, TM360

Efektywność promocji gazetkowych
Julita Pryzmont, HyperCom; Maciej Gliński CMR

Nowoczesny trade marketing omnichannel – budowanie doświadczeń zakupowych klientów w różnych kanałach dystrybucji (online i offline)
Tomasz Michalski CEPD.tech

Jak komunikacja POSM działa na ludzi? Prognozowanie wpływu POSM na nabywców przed jego wprowadzeniem na rynek
Dobromir Ciaś, EDGE NPD; Piotr Ciąćka, KANTAR

Tylko nie loteria!
Joanna Karpisz, Grzegrzółka Loterie

Technologia IoT, Big Data oraz AI na usługach trade marketingu
Łukasz Miczek, Krzysztof Grucela, Perfect Data

Oczekiwania omniklientów i ich wybrane implikacje
dla (e)trade marketingu

Dorota Bigo, Google Poland; Mateusz Głowacki, IPSOS

3) Kultowa gra lat 90’tych Pac-Man na opakowaniu Pizza Hut

Dzięki stałemu rozwojowi i uproszczeniu technologia VR może być stosowana już naprawdę wszędzie. W jak kreatywny sposób kultowa kiedyś gra Pack-Man znalazła się na opakowaniach pizzy w USA zobaczcie w tym krótkim filmie poniżej.
Kto będzie pierwszym w Polsce?
Przecież konsumenckie aktywacje komunikowane na opakowaniach produktów nie muszą być wyłącznie klasycznymi loteriami i konkursami.

Pac-Man na opakowaniu Pizza Hut

4) Sprzedaż detaliczna offline w erze post-COVID

Siedemdziesiąt jeden procent konsumentów na świecie twierdzi, że robi zakupy w sklepach stacjonarnych tak samo często, a nawet częściej niż przed pandemią!
Ale za to oczekuje odpowiednich doznań zakupowych. Na część z nich dostawcy detalistów nie mają wpływu. Ale na część zdecydowanie mają i mogą pomagać retailerom w walce o klienta. Takie obszary to między innymi:

  • czytelny i przejrzysty układ sklepu,
  • możliwość dotknięcia/powąchania produktów,
  • odpowiednie muzyka i światło,
  • dodatkowe informacje o produktach w formacie digital.
Sprzedaż detaliczna offline w erze post-COVID

5) E-papier w służbie trade marketingu

To jeszcze jeden produkt przywieziony z targów EuroShop. Stoisko tej szwedzkiej firmy odwiedziliśmy już po raz kolejny, patrząc z zazdrością na te dynamiczne listwy cenowe zasilane zwykłą baterią zegarkową. Niestety przez 6 lat ich cena nie za bardzo się zmieniła i nadal jednostkowy koszt to kilkanaście EURO!
Jak widać na filmach reklamowych, są jednak w Europie producenci, których na to stać.
PS Że też im tego w sklepach nikt nie kradnie!

E-papier w służbie trade marketingu

6) Wyjątkowo sprytna konstrukcja Pantene

Na jej bazę składają się dwa standardowe displaye ćwierćpaletowe (z dodatkowymi, wyższymi wkładkami do listew cenowych). Wyznaczona przez nie bryła jest uzupełniona o boczne frezy/topery, które mocno podnoszą widoczność całości i tworzą „bramę” nad środkowym podestem ekspozycyjnym. W ten sposób otrzymaliśmy w miarę ekonomiczną w produkcji, a jednak mocno widoczną w przestrzeni sklepu ekspozycję. Dzięki możliwości wymiany grafik na boczkach displayów jest też ona uniwersalna i w prosty sposób gotowa do wymiany brandingu!

7) Jajko z zajączkiem w pigułce

W przedświątecznym okresie nie wszyscy z Was mieli zapewne okazję być w wielu sieciach detalicznych, aby poobserwować design wielkanocnych ekspozycji. Zrobiliśmy to więc za Was. Znaczna część tych konstrukcji jest znana od lat. Zmieniają się trochę grafiki i motywy. Na ich tle znowu, tak jak przed Bożym Narodzeniem, wyróżnia się oryginalnością Lego 🙂
(Co miłe – to polska myśl konstrukcyjna i rodzima produkcja!)

Wielkanocne materiały POS
Wielkanocne materiały POS

Nie wiemy, czy dzieciaki to docenią – ale my widzimy i doceniamy.
Grafika na wobbler z Minionem w stroju króliczka – urocza!

Wielkanocne materiały POS

8) Aktywne zaczepianie shoppera

Zwróćcie uwagę na komunikaty wyświetlające się na tej wyspie Xiaomi. Oczywiście jest ona też zaawansowana technologicznie – dzięki czujnikom ruchu wyczuwa ludzi przechodzących obok i zmienia wyświetlający się na niej komunikat. Zachęcając tym samym, aby podeszli bliżej (i to w bardzo widocznej, pomarańczowej kolorystyce).

Następnie namawia do podniesienia podobającego się nam modelu i dopiero wtedy wyświetla w krótkich żołnierskich słowach jego najważniejsze benefity.
Raz – TECHNOLOGIA.
Dwa – odpowiednio tekstowo i kolorystycznie zaprojektowany content.

Dodajmy do tego gromadzone przez nią dane, czyli: ile osób przeszło obok niej, ile podeszło i wzięło telefon do ręki oraz który konkretnie model. A finalnie, po nałożeniu tego na wynik na kasie, widać jak na dłoni, jak działamy na klientów – bezcenne!

Aby używać odtwarzacza, niezbędne jest wyrażenie zgody na przechowywanie plików cookies powiązanych z usługami odtwarzaczy. Szczegóły: polityka prywatności.
Tak, zgadzam się.

9) Bezalkoholowy alkohol

Oczywiście musiało kiedyś do tego dojść. Najpierw była kawa bez kofeiny.
Potem cola bez cukru. A teraz gin i martini bez alkoholu.
OK! Te produkty są dobrze oznakowane.
Komunikacja jest czytelna i bardzo zrozumiała.
Ale jak to smakuje? Ktoś może próbował?
I tak naprawdę w jakiej kategorii powinny w sklepie stać takie napoje?
Razem z oranżadą? 🙂

10) Gdzie jeszcze czytać o shopper marketingu

Jeżeli jeszcze go nie znacie, to gorąco polecamy blog Mike’a Anthony’ego. Ten brytyjski konsultant i ekspert od shopper marketingu dzieli się często naprawdę bardzo wnikliwymi i pogłębionymi obserwacjami rynkowymi. Szczerze mówiąc, czasami aż „zęby bolą” podczas lektury jego tekstów gdyż, pokazuje, na ile aspektów w naszej codziennej pracy powinniśmy patrzeć jako osoby z branży! A my zapewne nie patrzymy 😩

Bo nie mamy czasu. Bo nie mamy budżetu. Bo zwyczajnie nie wiemy, że to ważne!

Blog Mike'a Anthony'ego