
Giftbox dla whisky Grant’s
O wyższości klasycznego podejścia do projektowania nad modernistycznym

Klient
CEDC International to największy producent wódki na świecie. W Polsce oferuje znane marki alkoholowe: Żubrówkę, Bols Platinum, Soplicę i Absolwenta wśród wódek oraz alkohole kolorowe, takie jak m.in. whisky Grant’s, Glenfiddich i Tullamore Dew, Metaxa i Jȁgermeister.
Wyzwanie
To właśnie brand Grant’s (jedna z trzech najpopularniejszych whisky w Polsce) zaprosił nas do zaprojektowania serii giftboxów oferujących konsumentom dodatkowy benefit w postaci szklanek oraz piersiówek. W wolumenach sprzedaży droższych alkoholi opakowania prezentowe mają bardzo istotne znaczenie, stąd spora konkurencja na półce w tej kategorii.
Nasze pierwsze projekty były próbą odejścia od brandowych, konserwatywnych kolorów marki. Zastosowanie w tle bieli, ażurowe napisy, niestandardowe okienka i nowoczesne detale zdobnicze – wszystko służyło temu, aby się wyróżnić.

Po konsultacjach z globalnym marketingiem marki klient zdecydował się jednak na konserwatywne podejście. Koncepcja „okienka” została oparta na „tarczy” z logotypu, sam zaś wykrojnik okienka umieściliśmy w centralnym punkcie przedniej ścianki. Taka lokalizacja gwarantowała największą sprężystość konstrukcji pudełka i optymalizowała koszty produkcji.
Kolejnym etapem był dobór odpowiedniej (zgodnej z brandbookiem) kolorystyki, detali zdobiących oraz komunikatów. Potrójny proces leżakowania w beczkach z różnych gatunków drewna to przekaz, który należało potraktować jako główny wyróżnik.

Po kilku eksperymentach z motywami i zdobieniami cały koncept grafiki został jeszcze bardziej uproszczony. Dzięki temu odbiór całości opakowania przez konsumenta stał się łatwiejszy.

DTP
Poligrafia i prepress dla markowych alkoholi to naprawdę najwyższy poziom zaawansowania. Tak było i w tym wypadku. Druk odbył się na chromoluksie (kartonie powleczonym srebrną folią), a wszystkie dodatkowe efekty zostały uzyskane poprzez kolory Pantone oraz punktowy lakier UV.
Na późniejszym etapie do kartonu wprowadziliśmy na życzenie klienta koronkowe tłoczenie w tle.
Podsumowanie
Giftbox dla Tripple Wood był początkiem serii. W następnej kolejności zaprojektowaliśmy i przygotowaliśmy do druku kartony dla 8YO i 12YO.
PS Klient był na tyle zadowolony ze współpracy, że powierzył nam przygotowanie kolejnej serii kartonów ozdobnych – tym razem z jedną szklanką. Pierwszy z nich można już od niedawna znaleźć na sklepowych półkach.

Zobacz inne case studies
-
Projektowanie materiałów POS Pokolenie Z w hipermarkecie Przedstawiciele pokolenia Z jako pierwsi prawdziwi cyfrowi tubylcy nie znają świata bez internetu i urządzeń mobilnych. W przeciwieństwie do wcześniejszych generacji nie rozróżniają oni kanałów online i offline.
Zobacz więcej -
Projektowanie materiałów POS Sławojka – czyli kreatywne podejście do komunikacji artykułów higienicznych O ile sam termin „sławojka” (czyli drewniana toaleta stojąca na zewnątrz budynku) jest dość…
Zobacz więcej -
Projektowanie materiałów POS Jak bezboleśnie
przeprowadzić proces
od Key Visuala do
spektakularnej akcji
in-store.Na początku drogi każdej aktywacji jest tak, że trade marketer ma w garści tylko Key Visual, który otrzymał od swojego marketingu.
Zobacz więcej