Klient

CEDC International to największy producent wódki na świecie. W Polsce oferuje znane marki alkoholowe: Żubrówkę, Bols Platinum, Soplicę i Absolwenta wśród wódek oraz alkohole kolorowe, takie jak m.in. whisky Grant’s, Glenfiddich i Tullamore Dew, Metaxa i Jȁgermeister.

Wyzwanie

To właśnie brand Grant’s (jedna z trzech najpopularniejszych whisky w Polsce) zaprosił nas do zaprojektowania serii giftboxów oferujących konsumentom dodatkowy benefit w postaci szklanek oraz piersiówek. W wolumenach sprzedaży droższych alkoholi opakowania prezentowe mają bardzo istotne znaczenie, stąd spora konkurencja na półce w tej kategorii. 

Nasze pierwsze projekty były próbą odejścia od brandowych, konserwatywnych kolorów marki. Zastosowanie w tle bieli, ażurowe napisy, niestandardowe okienka i nowoczesne detale zdobnicze – wszystko służyło temu, aby się wyróżnić.

Grant's - giftbox - wizualizacja

Po konsultacjach z globalnym marketingiem marki klient zdecydował się jednak na konserwatywne podejście. Koncepcja „okienka” została oparta na „tarczy” z logotypu, sam zaś wykrojnik okienka umieściliśmy w centralnym punkcie przedniej ścianki. Taka lokalizacja gwarantowała największą sprężystość konstrukcji pudełka i optymalizowała koszty produkcji.

Kolejnym etapem był dobór odpowiedniej (zgodnej z brandbookiem) kolorystyki, detali zdobiących oraz komunikatów. Potrójny proces leżakowania w beczkach z różnych gatunków drewna to przekaz, który należało potraktować jako główny wyróżnik.

Grant's - giftbox - wizualizacja

Po kilku eksperymentach z motywami i zdobieniami cały koncept grafiki został jeszcze bardziej uproszczony. Dzięki temu odbiór całości opakowania przez konsumenta stał się łatwiejszy. 

Grant's - giftbox - wizualizacja

DTP 

Poligrafia i prepress dla markowych alkoholi to naprawdę najwyższy poziom zaawansowania. Tak było i w tym wypadku. Druk odbył się na chromoluksie (kartonie powleczonym srebrną folią), a wszystkie dodatkowe efekty zostały uzyskane poprzez kolory Pantone oraz punktowy lakier UV.

Na późniejszym etapie do kartonu wprowadziliśmy na życzenie klienta koronkowe tłoczenie w tle. 

Podsumowanie

Giftbox dla Tripple Wood był początkiem serii. W następnej kolejności zaprojektowaliśmy i przygotowaliśmy do druku kartony dla 8YO i 12YO. 

PS Klient był na tyle zadowolony ze współpracy, że powierzył nam przygotowanie kolejnej serii kartonów ozdobnych – tym razem z jedną szklanką. Pierwszy z nich można już od niedawna znaleźć na sklepowych półkach.

Grant's - giftbox - wizualizacja

Zobacz inne case studies

  1. Pokolenie Z w hipermarkecie
    Projektowanie materiałów POS Pokolenie Z w hipermarkecie

    Przedstawiciele pokolenia Z jako pierwsi prawdziwi cyfrowi tubylcy nie znają świata bez internetu i urządzeń mobilnych. W przeciwieństwie do wcześniejszych generacji nie rozróżniają oni kanałów online i offline.

    Zobacz więcej
  2. Velvet - case study
    Projektowanie materiałów POS Sławojka – czyli kreatywne podejście do komunikacji artykułów higienicznych

    O ile sam termin „sławojka” (czyli drewniana toaleta stojąca na zewnątrz budynku) jest dość…

    Zobacz więcej
  3. Somat - case study
    Projektowanie materiałów POS Jak bezboleśnie
    przeprowadzić proces
    od Key Visuala do 
    spektakularnej akcji
    in-store.

    Na początku drogi każdej aktywacji jest tak, że trade marketer ma w garści tylko Key Visual, który otrzymał od swojego marketingu.

    Zobacz więcej