Sławojka – czyli kreatywne podejście do komunikacji artykułów higienicznych
O ile sam termin „sławojka” (czyli drewniana toaleta stojąca na zewnątrz budynku) jest dość dobrze znany, o tyle historia powstania tego określenia nie jest już tak powszechna.
Pochodzi ono z dwudziestolecia międzywojennego, kiedy to ówczesny minister spaw wewnętrznych Felicjan Sławoj-Składkowski postanowił odgórnie wprowadzonymi przepisami wyposażyć tereny wiejskie w takie właśnie „świątynie dumania”. Inicjatywa ta, skądinąd bardzo pożyteczna, spotkała się niestety z dużym oporem wśród ludności wiejskiej. Ale od tamtej pory drewniane toalety, potocznie sławojki, nazywane są tak właśnie od imienia ministra.
Klient
Velvet Care, największa w Polsce firma produkująca papierowe wyroby higieniczne, w swojej najnowszej kampanii sięgnęła właśnie do motywu sławojki. Wraz z agencją brandingową klient wypracował Key Visual oparty na motywie wziętym z drewnianej, pomalowanej na zielono toalety (deski oraz wycięte w nich serduszko). Wszystko to w celu podkreślenia papieru nawilżanego, produktu, który nadal jest pewną nowością na polskim rynku.
Wyzwanie
Wyzwaniem było zaprojektowanie i wyprodukowanie materiałów POS, które będą jak najlepiej oddawały ducha kreatywnego pomysłu z Key Visuala. A przede wszystkim, które swoją formą i pomysłem wybiją się z „zatłoczonego” różnorodną komunikacją sklepowego wnętrza.
Dlatego też jedną z pierwszych form, które wypracowaliśmy razem z klientem, były nietypowe zabudowy ekspozycji paletowych. Nietypowe, gdyż oddające w skali prawie 1 : 1 bryłę autentycznych sławojek. Dla wzmocnienia efektu konstrukcja została dodatkowo wyposażona w otwierające się drzwi. Oczywiście sławojka Velvet nie została zbudowana z drewna, tylko z kartonu. 🙂
Przyznajcie sami –
taka ekspozycja w środku power alei robi
zaskakujące wrażenie!
Produkty
Przestrzenna bryła drewnianej budki z serduszkiem okazała się na tyle ciekawym i elastycznym motywem, iż można było ją zastosować także w mniejszych materiałach POS. Bardzo dobrze sprawdziła się w shelfstoperach, gdzie stanowiła element obrotowy, mocno przyciągający wzrok klientów już przy samej półce.
W innych materiałach POS, które zostały zaprojektowane i wyprodukowane na potrzeby tej akcji, motyw sławojki został wykorzystany jako główny element graficzny. Efekt jego przestrzenności jest podkreślony odpowiednią perspektywą, cieniowaniem obiektu oraz wysztancowanymi krawędziami. Zabieg ten okazał się równie oryginalny jak przestrzenne bryły.
Możemy go obejrzeć na wobblerach.
Czy też na topperach paletowych popularnie nazywanych bocianami.
Aktywacje w kanale nowoczesnym wymagają innego zestawu materiałów POS. Na ich potrzeby powstały projekty brandingu bram do kategorii.
Oraz wysp paletowych z owijkami kartonowymi zabudowanymi topperami i naklejkami podłogowymi.
Ponieważ część promocyjnego asortymentu stanowił papier nawilżany, który występuje w małych opakowaniach, powstały też dedykowane nakładki oraz toppery do koszy wsypowych. W ich wypadku głównym elementem grafiki był motyw serduszka – tak charakterystycznego dla drewnianych toalet.
Tak szeroko zakrojona akcja promocyjna zawsze potrzebuje niezliczonej ilości modułów do prasy handlowej, banerów internetowych czy też plakatów cenowych. Przy tego rodzaju projektach oprócz spójności z główną linią kreatywną najważniejsza jest terminowość ich produkcji. Na tym polu także daliśmy sobie doskonale radę!
Podsumowanie
Jeżeli więc poszukujecie agencji, która będzie wstanie ogarnąć całościowo waszą akcję pod kątem projektowym jak i produkcyjnym to nie wahajcie się do nas zadzwonić lub napisać.
Pracujemy taka samo sumiennie i sprawnie przy projektach dużych jak i małych.
…a przy okazji
Podczas ubiegło miesięcznej Shopper Marketing Conference bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się nasz FotoBox.
Dzięki tej pomysłowej konstrukcji uczestnicy konferencji mogli na chwilę stać się gwiazdami okładki, wymyślonej przez nas oczywiście, gazety „Shopper News”.
Jeżeli chcielibyście swój event wzbogacić o taką atrakcję istnieje teraz możliwość wypożyczenia FotoBoxu. Wydrukujemy waszą, spersonalizowaną okładkę, przywieziemy go i rozstawimy.
Koszty jednodniowego wypożyczenia to jedyne 3.500,00 PLN netto (plus koszty transportu)