Najlepsze materiały POS 2023
Witam Was w kolejnym, rocznym podsumowaniu materiałów POS z naszego rynku.
Piszę „w kolejnym, bo to już siódmy raz, kiedy przy waszej wydatnej pomocy przygotowuję to zestawienie.
Pozmieniało się na LinkedIn w ostatnim czasie. Algorytm, który jest odpowiedzialny między innymi za to, co i komu wyświetla się na jego wall’u, stał się bardziej humorzasty i mniej przewidywalny. Oryginalne i kreatywne materiały POS, które tutaj publikowałem, zyskiwały znacznie mniejszą liczbę wyświetleń, a przez to i słabsze zainteresowanie, niż na to zasługiwały.
Dlatego też postanowiłem, iż podsumowanie roku 2023 powstanie nie tak jak w latach ubiegłych, czyli na podstawie liczby zebranych lajków i komentarzy, tylko na drodze klasycznego głosowania.
W zabawie, czyli wypełnieniu ankiety, wzięło udział
379 przedstawicieli branży
miejsce 10
To naprawdę bardzo ciekawy shelfstoper! Przez swoją skalę – prawie dwóch metrów – jest bardzo widoczny przy półce. Ma też bardzo spójny przekaz komunikacyjny wizualizujący klientom drogę ich kawy od świeżych ziaren na krzaku przez ziarna palone, potem mielone, po kapsułkę do szklanki latte. Nas natomiast najbardziej ujęła technologia, czyli bardzo mobilny i skalowalny sposób montażu do półek. Przecież w zależności od sklepu są one w bardzo różnych rozstawach. Mamy więc tutaj inteligentnie mocowane metalowe imadełka z możliwością pionowej regulacji. Operacja taka jest możliwa dzięki odpowiednim frezom w płaszczyźnie samego shelfstopera.
39 głosów
miejsce 09
Takiej ilości rastrowego tworzywa w jednym displayu dawno już nie widzieliśmy! (Tworzywo rastrowe to rodzaj plexi, które przez grawerowaną z jednej strony powierzchnię świetnie rozprasza światło po całej płaszczyźnie, dzięki czemu diody LED mogą być pod nim zamontowane tylko na krawędziach). W tej bryle mamy całościowo podświetlone boczki w kształcie packshotu. Ich konstrukcja umożliwia również wymianę grafiki w przypadku zmiany etykiety lub eksponowanego SKU. Całości dopełniają podświetlone wszystkie półki. Bardzo to wszystko efektowne i mocno widoczne w sklepie.
45 głosów
miejsce 08
Zaskakująca bryła nawiązująca kształtem do znanego motywu drewnianej toalety nazywanej sławojką. Dla podkreślenia podobieństwa z oryginałem wyposażona w uchylne drzwi ozdobione charakterystycznym motywem wyciętego serduszka. Jednak w jej środku zamiast deski z „dziurą” znalazł się system półek o dużym udźwigu pozwalający wyeksponować nawet tak ciężki produkt jak opakowania papieru nawilżanego. A wszystko to z kartonu!
48 głosów
miejsce 07
Zaproszenie klienta do wejścia w świat marki! Takie jest właśnie główne zadanie wysp paletowych w topowych punktach sprzedaży detalicznej, zwłaszcza w kategorii ekskluzywnych alkoholi. Zbudowanie klimatu charakterystycznego dla danego brandu, komunikacja głównych benefitów, ekspozycja nowości bądź produktów aktualnie promowanych – jak widać, zadań jest wiele, a miejsca nigdy za dużo 🙂. W przypadku poniższej zabudowy poprzeczka została postawiona jeszcze wyżej, gdyż wyspa prezentowała świat aż trzech różnych brandów stylistycznie i komunikacyjnie bardzo różnych od siebie. Ale odpowiednio dobrane detale (jak chociażby „zielony mech” w przestrzeni Glenfiddich) plus efektowne podświetlenia zrobiły robotę.
49 głosów
miejsce 06
Poniższe zabudowy robią naprawdę duże wrażenie. Dlaczego? No właśnie dlatego, że są duże! (Oczywiście są też bardzo dobrze zaprojektowane). Na tę właśnie skalę chcieliśmy zwrócić Waszą uwagę. Hale Selgrosu – bo zdjęcia są właśnie stamtąd – dają możliwości zrobienia czegoś naprawdę dużego. I warto o tym pamiętać. Jak widać, wzorowo wykorzystał to Maspex, zarówno w kwestii rozmiarów ekspozycji, jak i skali grafik – czyli bardzo ograniczona liczba detali, ale za to w słusznym rozmiarze. Talerz z apetycznym spaghetti wielkości ogrodowego basenu – no kto się może temu oprzeć?!
55 głosów
miejsce 05
Jak widać, to nieprawda, że nie da się wyprodukować dobrego półokrągłego displaya z kartonu. Ta konstrukcja temu przeczy. Co prawda towar stoi nisko, ale komunikacja na „szyjce” butelki przyciąga uwagę. Plus dodatkowe wzmocnienie w postaci neckhangerów na samym produkcie.
56 głosów
miejsce 04
Łazienkowy klimat uchwycony w punkt! Błękitna terakota, półeczki i cokoliki, spłuczka, no i oczywiście mały sedesik 🙂. Komunikat oraz branding może nie do końca mocno widoczne, ale tutaj raczej uwagę shoppera ma przyciągnąć forma. (Na wszelki wypadek kartonowy sedes został przez projektantów tak umieszczony, że dowcipnisiom trudno będzie na nim usiąść do zdjęcia).
57 głosów
miejsce 03
Bryła kosza wsypowego nie musi być sztampowa. Projektantom poniższej konstrukcji udało się uniknąć klasycznego kształtu dzięki dwóm zabiegom. Po pierwsze, komora zasypowa jest lekko zaokrąglona od dołu (technologicznie efekt ten jest możliwy przez nacięcia arkusza oraz prawdopodobnie wskutek zastosowania gumek ściągających). Jeżeli dodamy do tego odpowiednią grafikę, uzyskamy wizualne nawiązanie do „kociołka.” Po drugie, powierzchnia toppera jest powiększona o dużą grafikę z bardzo smakowicie rozsypującymi się chipsami. Wszystko to razem daje nieodparte wrażenie appetizingu, a także nawiązania do „tradycji”.
95 głosów
Ewa Kilian
Specjalista ds. Trade Marketingu
Koncept Chipsów w Kotle Prażonych Przysnacki podkreśla ich unikalny sposób wytworzenia – i ten motyw przewija się przez całą komunikację linii: reklamę telewizyjną, reklamę OOH i w Internecie. Również materiały POS miały za cel podkreślenie konceptu i unikalności produktu. Osiągnięto to wykorzystując dystynktywny i unikatowy wizerunek kształtu kotła. Dodatkowy topper pozwala na komunikację, w zależności od momentu w roku: konceptu produktu lub mechanik promocyjnych (loteria). Zarówno klienci detaliczni jak i konsumenci pozytywnie przyjęli ten materiał POS: z perspektywy handlu nie zajmuje dużo miejsca, a pozwala na wyeksponowanie odpowiedniej ilości produktu, z perspektywy konsumenta produkt jest łatwo dostępny.
miejsce 02
Volkswagen Transporter Typ 2 to ikoniczny motyw wakacyjnych reklam. Co ciekawe, od wielu lat był on produkowany tylko w Brazylii, a ponad 10 lat temu całkowicie zaprzestano jego produkcji. Jednak w popkulturze zadomowił się chyba na zawsze – jako symbol beztroskiego spędzania wolnego czasu. Motyw ten wykorzystała PEPSI, która przygotowała bardzo zaawansowaną technicznie kartonową teatralizacje. Zwróćcie uwagę na koła – nie są wcale mocno kanciaste! Albo te obłości na krawędziach dachu! Z ekspozycji można sprzedawać na trzy strony, a w niektórych sklepach wyposażona jest ona nawet w chłodziarkę. Aby podbić widoczność, zastosowano tutaj także dodatkowe gadżety w postaci leżaka i parasola. Jest też naklejka podłogowa imitująca plażowy piasek.
100 głosów
miejsce 01
To naprawdę przyciągające uwagę kosze wsypowe! Oczywiście dzięki bardzo kreatywnemu zastosowaniu frezowanego transparentnego tworzywa.
Ten surowiec w połączeniu z odpowiednim podświetleniem sprawia, iż całość konstrukcji wygląda wyjątkowo orzeźwiająco. Projektanci dobrze wiedzieli, jak maksymalnie wykorzystać efekt świecenia krawędziowego!
130 głosów
Monika Małecka
Sales Operation Manger w firmie
Schweppes Orangina Polska
„Latające puszki” miały przyciągnąć uwagę i pokazać, że Schweppes to nie tylko tonic w butelce PET. Kilkukrotne wzrosty sprzedaży vs. rok poprzedni w miejscach w których kosze stanęły, utwierdziły nas w przekonaniu, że był to dobry ruch a dane z ACNielsen potwierdziły, że ten trend przełożył się na całą Polskę. Stay tuned cdn już w tym roku 😉.
Nasza ubiegłoroczna konferencja spotkała się z waszą bardzo dobrą oceną. Tegoroczny program będzie jeszcze lepszy – pracujemy pilnie nad tym. Szczegóły niebawem.
Ale już dzisiaj zarezerwujcie sobie tą datę 16.05.2024,
Warszawa, hotel DoubleTree by Hilton
Zobacz inne artykuły
-
To jest zabudowa paletowa na skalę naszych możliwości!
BlogZ artykułu dowiesz się:– jakie są rodzaje zabudów paletowych,– jakich surowców można używać do produkcji…Czytaj dalej -
Trade marketing w kanale tradycyjnym
BlogZ wywiadu dowiecie się między innymi o: procesie projektowania i produkcji materiałów na akcje in–out,…Czytaj dalej -
10 TOP POS 2022 według LinkedIn
BlogPoniższe zestawienie potwierdza moją ocenę, że to był bardzo dobry rok dla materiałów POS…Czytaj dalej