Klient

Dywizja Henkel Polska Laundry & Home Care to oddział międzynarodowego koncernu działającego na rynku od 1876 roku. W Polsce posiada fabrykę detergentów w Raciborzu. Jest właścicielem między innymi takich marek jak Persil, Silan, Somat i Bref.

Wyzwanie

Wyróżnij się!!!

Z okazji wprowadzania na rynek Persil Against Bad Odor DISC klient poprosił nas o zaprojektowanie zabudowy paletowej na potrzeby ekspozycji w kanale nowoczesnym. 

Produkty w bardzo konkurencyjnym i nadal rosnącym segmencie środków do prania w kapsułkach są niestety dość podobne wizualnie do siebie. 

Dlatego też jednym z głównych wyróżników w przypadku tej akcji jest charakterystyczny kształt nowej kapsułki/dysku. 

Dodatkowe wymagania, jakie miała spełniać ekspozycja, to łatwość transportu i montażu oraz możliwość produkcji w ograniczonym nakładzie w „rozsądnej cenie”.

Naturalnym wyborem surowca do projektowania był karton i technologia druku cyfrowego – głównie ze względu na czas ekspozycji i planowany budżet jednostkowy. 

Motywem przewodnim ekspozycji stały się oczywiście kapsułki. Ten właśnie detal oraz elementy tła z opakowania pozwoliły na wprowadzenie w życie pomysłu, który chodził nam po głowach od jakiegoś czasu. Motyw przestrzennego topera, który dzięki odpowiednio zaprojektowanej grafice oraz dwóm planom ekspozycji stworzy wrażenie przestrzenności i trójwymiarowości. 

Persil - wizualizacja

Analiza motywów i kształtów, kilka godzin prac nad modelem 3D, kilka detali konstrukcyjnych i na koniec praca nad grafiką. 

Efekt był naprawdę imponujący. Całość potwierdziła wycięta w skali 1:1 makieta.

Persil - wizualizacja

Podsumowanie

Czas pracy nad projektem był – jak na takie zadanie – krótki. Nie bez znaczenia była efektywna współpraca z klientem, trafność korekt i szybkość podejmowania decyzji na etapie akceptacji.

Prosty sposób montażu oraz poręczne pudełka transportowe docenił sale force klienta, implementując zabudowę w nieplanowanej wcześniej liczbie supermarketów w całej Polsce. 

Sieciom sprzedaży taka forma ekspozycji również przypadła do gustu – stąd kilkakrotny dodruk nakładów na potrzeby coraz to innych sprzedawców detalicznych.

Persil - ekspozycja - wizualizacja i gotowa realizacja

Zobacz inne case studies

  1. Pokolenie Z w hipermarkecie
    Projektowanie materiałów POS Pokolenie Z w hipermarkecie

    Przedstawiciele pokolenia Z jako pierwsi prawdziwi cyfrowi tubylcy nie znają świata bez internetu i urządzeń mobilnych. W przeciwieństwie do wcześniejszych generacji nie rozróżniają oni kanałów online i offline.

    Zobacz więcej
  2. Velvet - case study
    Projektowanie materiałów POS Sławojka – czyli kreatywne podejście do komunikacji artykułów higienicznych

    O ile sam termin „sławojka” (czyli drewniana toaleta stojąca na zewnątrz budynku) jest dość…

    Zobacz więcej
  3. Somat - case study
    Projektowanie materiałów POS Jak bezboleśnie
    przeprowadzić proces
    od Key Visuala do 
    spektakularnej akcji
    in-store.

    Na początku drogi każdej aktywacji jest tak, że trade marketer ma w garści tylko Key Visual, który otrzymał od swojego marketingu.

    Zobacz więcej