Zabudowa paletowa Persil Against Bad Odor DISC
Projekt efektownej, ale prostej w montażu i logistyce konstrukcji.
Klient
Dywizja Henkel Polska Laundry & Home Care to oddział międzynarodowego koncernu działającego na rynku od 1876 roku. W Polsce posiada fabrykę detergentów w Raciborzu. Jest właścicielem między innymi takich marek jak Persil, Silan, Somat i Bref.
Wyzwanie
Wyróżnij się!!!
Z okazji wprowadzania na rynek Persil Against Bad Odor DISC klient poprosił nas o zaprojektowanie zabudowy paletowej na potrzeby ekspozycji w kanale nowoczesnym.
Produkty w bardzo konkurencyjnym i nadal rosnącym segmencie środków do prania w kapsułkach są niestety dość podobne wizualnie do siebie.
Dlatego też jednym z głównych wyróżników w przypadku tej akcji jest charakterystyczny kształt nowej kapsułki/dysku.
Dodatkowe wymagania, jakie miała spełniać ekspozycja, to łatwość transportu i montażu oraz możliwość produkcji w ograniczonym nakładzie w „rozsądnej cenie”.
Naturalnym wyborem surowca do projektowania był karton i technologia druku cyfrowego – głównie ze względu na czas ekspozycji i planowany budżet jednostkowy.
Motywem przewodnim ekspozycji stały się oczywiście kapsułki. Ten właśnie detal oraz elementy tła z opakowania pozwoliły na wprowadzenie w życie pomysłu, który chodził nam po głowach od jakiegoś czasu. Motyw przestrzennego topera, który dzięki odpowiednio zaprojektowanej grafice oraz dwóm planom ekspozycji stworzy wrażenie przestrzenności i trójwymiarowości.
Analiza motywów i kształtów, kilka godzin prac nad modelem 3D, kilka detali konstrukcyjnych i na koniec praca nad grafiką.
Efekt był naprawdę imponujący. Całość potwierdziła wycięta w skali 1:1 makieta.
Podsumowanie
Czas pracy nad projektem był – jak na takie zadanie – krótki. Nie bez znaczenia była efektywna współpraca z klientem, trafność korekt i szybkość podejmowania decyzji na etapie akceptacji.
Prosty sposób montażu oraz poręczne pudełka transportowe docenił sale force klienta, implementując zabudowę w nieplanowanej wcześniej liczbie supermarketów w całej Polsce.
Sieciom sprzedaży taka forma ekspozycji również przypadła do gustu – stąd kilkakrotny dodruk nakładów na potrzeby coraz to innych sprzedawców detalicznych.